جویس کارول اوتس درباره عواقب خشونت پلیس نوشت

مهر نوشت: نویسنده نامدار آمریکایی جدیدترین کتابش را با عنوان «شب.خواب.مرگ. ستاره‌ها» به بازار فرستاد.

جویس کارول اوتس با جدیدترین کتابش با عنوان «شب.خواب.مرگ.ستاره‌ها» راهی بازار کتاب آمریکا شد.

این کتاب درباره فرزندان مردی است که پدرشان را از دست می‌دهند. پدر آنها مردی محترم با روحیه آمرانه و پدرسالانه در یک شهر کوچک بود که پس از مداخله در رویدادی وحشیانه توسط پلیس، با آزمونی سخت از غم و درد، مسایل نژادی و طبقاتی و آسیب روبه‌رو شد و جان باخت.

این کتاب نویسنده ۸۱ ساله آمریکایی از ۹ ژوئن (۲۰ خرداد) وارد بازار کتاب شده و با نقدهای مثبت متعددی روبه رو شده است.

پابلیشرز ویکلی در نقد این کتاب آن را اثری مهم و قابل تحسین در میان آثار اوتس خوانده است.

داستان در اکتبر ۲۰۱۰ رخ می‌دهد. جان ویتی مک‌کلارن شهردار سابق و ثروتمند یک شهر کوچک از نیویورک، پس از تصادف ظاهری بر اثر سانحه‌ای درمی‌گذرد.

اما خوانندگانی که شجاعت خواندن این رمان ۸۰۰ صفحه‌ای دلهره‌آور را داشته باشند در نهایت متوجه می‌شوند که مک‌کلارن برای کمک به مردی رنگین پوست که توسط دو افسر پلیس بی‌رحمانه مورد ضرب و شتم قرار گرفته، آسیب می‌بیند و چند روز بعد در بیمارستان جان می‌بازد؛ بدون اینکه بتواند به فرزندان و خانواده مبهوتش بگوید چه اتفاقی برایش رخ داده است.

در صدها صفحه کتاب خوانندگان با روابط و جزییات متعددی روبه رو می‌شوند؛ اما در بستر وسیع‌تر فرهنگی آمریکا که عواقب آن این روزها بیش از همیشه در خیابان‌های شهرهای مختلف مشاهده می‌شود، با مردمی که فاقد توانایی عقب نشینی و در نظر گرفتن شرایط هستند، همه چیز ملموس می‌شود.

آشفتگی این آدم‌ها نیز برای هیچکس ناآشنا نیست. همانطور که «زندگی مسیح هم یک مبارزه است» و این افکار ویتی در لحظات مرگش است. او با خود می‌گوید اگر کسی جز این به شماها گفت، دروغگوست.

کتاب «شب…» در این دوره از تاریخ که شکاف نژادی از همیشه در آمریکا عمیق‌تر است و نیز در به تصویر کشیدن دینامیک مسایل خانوادگی، که بسیاری از خوانندگان کاملاً با آن آشنا هستند، بسیار خوب عمل می‌کند و تاثیرگذار است.

به جرات می‌توان گفت این کتاب، همدمی مناسب برای روزهای قرنطینه است.

«شب.خواب.مرگ. ستاره‌ها» نوشته جویس کارول اوتس از سوی انتشارات اکو با قیمت ۳۵ دلار منتشر شده است.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1398673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =