نبیل رجب دبیرکل مرکز حقوق بشر بحرین در منامه در گفتگو با شبکه تلویزیونی العالم فاش کرد که آل خلیفه با استفاده از تلویزیون و رسانه های دولتی به دنبال ایجاد جنگ میان شیعیان و سنی های کشور است.

این درست است که یک نوجوان توسط نیروهای امنیتی بحرین کشته شده است؟
بله این نوجوان بر اثر اصابت نارنجک صوتی به سرش کشته شد با این همه وزارت کشور و وزارت دفاع بحرین می گویند تاکنون در هیچ موردی حقوق بشر را نقض نکرده اند.

کسی از آمار دقیق کشته ها در بحرین اطلاع دارد؟
در چند سال گذشته و خصوصا در هفته های گذشته دهها نفر در بحرین کشته شدند اما دولت بحرین هرگز نقض حقوق بشر را نپذیرفت. نیروهای امنیتی بحرین در روستاهای اطراف منامه هر کاری می خواهند انجام می دهند و هر نوع نمادی از شیعیان در کشور را از بین می برند. وی افزود، نیروهای امنیتی بحرین برای حمله به تظاهرکنندگان همچنین از اراذل و اوباش استفاده می کنند.

اخبار واصله از بحرین نشان می دهد که اوضاع مجروحان چندان مناسب نیست
بیمارستان سلمانیه که اصلی ترین مرکز درمانی منامه است اکنون به یک زندان تبدیل شده است، به همین علت مجروحان از مراجعه به آن خودداری می کنند زیرا می دانند که اگر به این بیمارستان بروند، بازداشت خواهند شد. بازداشت شدگان هم با شکنجه روبرو می شوند. به علت این شرایط، بسیاری از مجروحان در خانه ها نگهداری می شوند. سرنوشت بسیاری از مجروحانی که به بیمارستانها مراجعه کردند، مشخص نیست. بعضی از مجروحان حتی در شرایط وخیم بازداشت شدند. در بیمارستان سلمانیه جنایت علیه بشریت رخ می دهد و نیروهای امنیتی بحرین از عمل جراحی بر روی مجروحان جلوگیری می کنند.

وضعیت اطلاع رسانی در بحرین به شدت ضعیف است. در واقع منابع خبری قابل دسترس بسیار محدود است.
رژیم بحرین هم اکنون وبلاگ نویسان و فعالان حقوق بشر و سیاسی را هم هدف گرفته است تا جنایتهای خود را پنهان کند. آنها برای ساکت کردن مردم دست به جنایت می زنند و دنبال به راه انداختن درگیری بین شیعیان و سنی ها هستند. تلویزیون بحرین این روزها میزبان افرادی است که علیه شیعیان سخن می گویند و تلاش می کنند سنی ها را به حمله به شیعیان تشویق کنند.

غربی ها حساسیت زیادی نسبت به خشونت به کار گرفته شده از سوی قذافی نسبت به مردم از خود نشان داده اند تا جائیکه حتی رسما علیه این رژیم وارد جنگ شده اند. چگونه است که دربرابر این جنایات هیچ موضعی اتخاذ نکرده اند.
متاسفانه غربیها آنچه را که در بحرین رخ می دهد نادیده می گیرند. به علت چراغ سبز کشورهای شورای همکاری به اروپا برای حمله به لیبی، غربیها در برابر جنایت در بحرین سکوت کرده اند و اجازه داده اند تا نیروهای عربستان و امارات وارد بحرین شوند. ما نیروهای خارجی موجود در بحرین را اشغالگر می دانیم. ملت بحرین با وجود همه این اقدامات به قیام خود ادامه می دهد و توجهی به اعلام حالت فوق العاده و حضور تانکها در خیابانها ندارد. با این همه جوانان بحرینی تا زمان دستیابی به پیروزی به قیام خود ادامه خواهند داد.16146

دبیرکل مرکز حقوق بشر بحرین
تلخیص و پیاده سازی از مصاحبه با العالم

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 139879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =