داستان یک ازدواج، برنده جایزه ادبی «والتر اسکات» شد

ایسنا نوشت: رمان «سرزمین باریک» نوشته کریستین دایر هیکی، برنده جایزه رمان تاریخی والتر اسکات به ارزش ۲۵هزار پوند شد.

رمان «سرزمین باریک» که روایتگر داستان ازواج ادوارد هارپر و جوزفین هارپر دو هنرمند نقاش آمریکایی است و نگارش آن شش سال به طول انجامیده، موفق به کسب جایزه رمان تاریخی والتر اسکات در سال ۲۰۲۰ شد. 

هیات داوران جایزه والتر اسکات، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نگارش این رمان کار پرریسکی بوده است چرا که به هر دو مقوله ازدواج و هنر پیش از این بارها توسط زندگی‌نامه‌نویسان و مورخان هنری پرداخته شده است. کریستین دایر هیکی این ریسک را پذیرفته و یک شاهکار بر جای گذاشته است.»

جایزه رمان تاریخی والتر اسکات به بهترین رمان از نویسنده‌ای انگلیسی، ایرلندی و یا اهل یکی از کشورهای مشترک‌المنافع تعلق می‌گیرد که داستان آن در بیش از ۶۰ سال پیش روایت شده باشد. سباستین بری و بن مایرز از جمله برندگان پیشین این جایزه ادبی بوده‌اند. 

والتر اسکات یکی از مهم‌ترین و گران‌قیمت‌ترین جایزه‌های ادبی انگلستان محسوب می‌شود و برای بزرگداشت نام و آثار این رمان‌نویس سرشناس جهانی هر سال به برترین رمان تاریخی تعلق می‌گیرد.  اسکات که با لقب بنیان‌گذار رمان‌ تاریخی‌ شناخته می‌شود، شاعر و نمایشنامه‌نویسی بود که در سال ۱۷۷۱ در ادینبورگ دیده به جهان گشود و در سپتامبر ۱۸۳۲ درگذشت.

۵۷۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1399061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =