مراسم تودیع معارفه رئیس جدید پژوهشکده چای برگزار شد

مراسم تودیع معارفه رئیس پژوهشکده چای با حضور ریاست موسسه تحقیقات علوم باغبانی دکتر حاجی‌وند، مدیر کل حراست سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی مهندس فراهانی، رئیس حراست موسسه تحقیقات علوم باغبانی مهندس باجی و مدیران پایه پژوهشکده چای؛ برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین استان البرز، در ابتدای این جلسه دکتر پاداشت گزارش عملکرد از فعالیت‌های حدود دو ساله خود را ارائه نمود و مواردی از قبیل پیگیری واردات ارقام از ایالت یانان چین، حفظ جایگاه پژوهشکده چای و ارتقای جایگاه آن به دلیل خاص بودن محصول چای، پیگیری پیوستن تحقیقات گیاهان داوریی به پژوهشکده چای و پشتیبانی از طرح‌های پژوهشی توسعه‌ای از اهم مطالبی بود که توسط ایشان مطرح گردید.
در ادامه جلسه، دکتر سراجی ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی به خانواده بزرگ جهاد کشاورزی؛ گفتند که جهش تولید در کشاورزی میسر نخواهد شد جز با هم‌دلی و همراهی بخش‌های کشاورزی با هم و در همین راستای فرمایشات مقام معظم رهبری که سال جاری را سال جهش تولید نامگذاری کردند، مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی طرح یاوران تولید برای گام تزایدی به سمت جهش تولید را مطرح نموده و در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی طرح یاوران تولید اولویت اول سازمان توسط رئیس سازمان معرفی گردید. ایشان گفتند که طرح یاوران تولید، مکمل طرح‌های محققان ارشد، محققان معین و مروجان پهنه بوده که هدف اصلی آن اتصال بالاترین سطح دانش به بالاترین سطح اجراست و در محصول چای نیز همین موضوع متصور است. افزایش عملکرد در واحد سطح با استفاده از ارقام کلونی مطلوب و پربازده، مدیریت صحیح عوامل خسارت‌زا، مدیریت تغذیه، بالابردن ضریب مکانیزاسیون در باغ‌های چای، توسعه آبیای تحت فشار در باغ‌های چای و احیاء باغ‌های رها شده از اهم مطالب ارائه شده توسط رئیس جدید پژوهشکده بود. ایشان تغییر مدیریت را باعث افزایش انگیزه دانسته و برنامه حوزه را در راستای برنامه‌های موسسه، سازمان و وزارت جهاد کشاورزی دانسته و اظهار امیدواری کرد که بتواند در فضای توام با آرامش و سرشار از انرژی مثبت برای عمومم همکاران در ستاد پژهشکده و ایستگاه‌های تحقیقاتی به‌وجود بیاورد تا در سایه این آرامش، عموم پرسنل بتوانند برای تحقق اهداف متعالی پژوهشکده، موسسه و سازمان متبوع تلاشی مستمر و وافر داشته باشند.
سپس دکتر حاجی‌وند ریاست محترم موسسه ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی، از زحمات دکتر پاداشت قدردانی نموده و متذکر شد که پژوهشکده چای یک پژوهشکده ملی است و نباید به دید مجموعه شهرستانی و استانی دیده شود. ایشان مسائل به‌نژادی و مدیریت تولید قبل از برداشت را از اولویت‌ها دانستند و تاکید داشتند که بایستی مشارکت با بخش اجرا و خصوصی توسعه داده شود.
در پایان صحبت‌های ریاست محترم موسسه حکم تقدیر از زحمات دکتر پاداشت قرائت و حکم ریاست جدید تقدیم دکتر سراجی شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1399088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =