پرداختی بیمه بیکاری کرونا علی الحساب است

بنابر تصمیم ستاد ملی کرونا مقرر شد پرداختی به متقاضیان بیمه بیکاری از سوی دولت صورت پذیرد زیرا پرداخت این رقم در توان صندوق تامین اجتماعی نبود و پرداختی اولیه بر اساس شماره حساب اعلامی از سوی دولت صورت گرفت و تا مهرماه بقیه مبلغ تا حداقل دستمزد پرداخت خواهد شد .

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی مصطفی سالاری مدیرعامل تامین اجتماعی کشور در جریان سفر یک روزه به اراک در خصوص پرداخت های انجام شده در خصوص بیمه بیکاری گفت : بعد از افزایش تعداد متقاضیان بیمه بیکاری در اسفند و فروردین که حدود ۶۵۰ هزار نفر بودند بنابر تصمیم ستاد ملی کرونا مقرر شد پرداختی به این متقاضیان از سوی دولت صورت پذیرد زیرا پرداخت این رقم در توان صندوق تامین اجتماعی نبود و پرداختی اولیه بر اساس شماره حساب اعلامی از سوی دولت صورت گرفت و تا مهرماه بقیه مبلغ تا حداقل دستمزد پرداخت خواهد شد . 
دکتر سالاری افزود : بر اساس پیش بینی های صورت گرفته دفترچه بیمه این افراد نیز تمدید شده و دوره دریافت بیمه بیکاری حق بیمه آنها واریز خواهد شد و این دوره جزو سوابق افراد از نظر بازنشستگی منظور خواهد شد . 
مدیر عامل تامین اجتماعی افزود : کسانی که علت بیکاری آنها کرونا نبوده پرداختی آنها علی الحساب بوده و بر اساس قانون بیمه بیکاری با آنها رفتار خواهد شد .
سالاری در خصوص بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز گفت: بر اساس مصوبه دولت این موضوع انجام خواهد شد و منتظر مصوبه نهایی دولت در این خصوص هستیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1399454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =