بیش از ۸۰ نماینده طرح تشکیل فراکسیون مهارت در مجلس را امضا کردند

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون بیش از ۸۰ نماینده طرح تشکیل فراکسیون مهارت در مجلس را امضا کردند.

به گزارش خبرآنلاین از کرمان : عفت شریعتی‌کوهبنانی ، با اشاره به طرح تشکیل فراکسیون مهارت مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این طرح براساس تاکیدات مقام معظم رهبری و نیازهای رهبردی کشور در چهل سال دوم انقلاب هفته گذشته تنظیم شده است.

وی تحول در زمینه آموزشی را مهمترین هدف این طرح عنوان کرد و افزود: هدف ما این است که آموزش‌های ما در دانشگاه، دبیرستان و حتی دبستان آموزش‌های عمیق و کاربردی باشد نه اینکه صرفا به حفظیات توجه کنیم.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در زمینه لزوم آموزش‌های کابردی و مهارت‌آموزی راهکارهای ارزشمندی فرمودند ادامه داد: از کارهایی که در این زمینه به عهده مسئولان دولتی است توسعه مهارت‌ها است.

وی با بیان اینکه ما به علم نیاز داریم اما در کنار آن به پنجه‌های کارآمد نیاز داریم گفت: کار بدون علم کم اثر بوده و علم بدون کار بی‌اثر و همه اینها تاکیدات مقام معظم رهبری است.

شریعتی‌کوهبنانی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال جهش تولید بیان کرد: فراکسیون مهارت در این راستا فعالیت‌های خودش را بری آموزش‌ها و مهارت‌ها در ابعاد مختلف زندگی مردم در این فراکسیون مورد توجه است.

وی با تاکید بر اینکه جوان امروز به اشتغال نیاز دارد و لازمه اشتغال مهارت و علم است عنوان کرد: هدف ما از تشکیل فراکسیون مهارت، تشکیل ستاد مهارت‌آموزی در رسانه ملی و ماموریت ویژه شبکه آموزش به عنوان شبکه محور مهارت و آموزش است.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی تشکیل قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی نیروهای مسلح را از دیگر اهداف این فراکسیون دانست و ادامه داد: ما بدنبال داشتن سربازانی ماهر هستیم.

وی با اشاره به ایجاد معاونت مهارت در دانشگاه آزاد گفت: در این راستا وزارت‌خانه‌های علوم و تحقیقات، ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهداشت و درمان و به‌صورت ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای باید وارد صحنه شوند.

شریعتی‌کوهبنانی رویکرد جدی وزارت صنعت‌، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی به این مقوله را نخستین ثمرات راهبری اساسی رهبر معظم انقلاب دانست و تصریح کرد: تحول در آموزش‌های ما در همه سطوح به ویژه در سطح دبستان به بعد ضرورت دارد.

وی بیان کرد: مجلس یازدهم با تعهد بالای به آرمان‌های امام راحل و منویات مقام معظم رهبری در این زمینه حساس بوده و به‌دنبال آن است تا عقب‌افتادگی‌های مجلس در ادوار گذشته را جبران کرده و در راس امور بودن مجلس با پیشتاز بودن در این عرصه ثابت خواهد شد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل فراکسیون مهارت و ورود مستقیم نمایندگان مجلس به این امر مهم و سرنوشت‌ساز در آینده کشور گفت: فراکسیون مهارت یک فراکسیون فرابخشی بوده و این استعداد و توان را دارد که با استفاده از حضور نمایندگان کمیسیون‌های مختلف مجلس و گزارش‌گیری و نظارت به هنگام از دستگاه‌های مرتبط حوزه نظارت خود را برای این فرمان استراتژیک جمهوری اسلامی قوی کند.

وی با براز اینکه در حال حاضر در بین دستگاه‌های عملیاتی کننده حوزه مهارت جای مجلس به عنوان قوه قانون‌گذار و ناظر بر اجرای قوانین و به عنوان محور اصلی عملیات خالی است ادامه داد: امیدواریم که با تشکیل این فراکسیون شاهد اتفاقات خوبی برای وحدت رویه و انسجام‌بخشی ملی در جهش تولید و اقتصاد مقاومتی با مرجعیت نظارتی مجلس باشیم و این هدفی بود که ما را به تشکیل این فراکسیون تشویق کرد.

شریعتی‌کوهبنانی با عنوان اینکه تاکنون بیش از ۸۰ نماینده مجلس طرح تشکیل فراکسیون مهارت را امضا کردند افزود: عدم توجه به این مسئله مهم ما در نقصان برنامه‌ریزی اقتصادی گرفتار خواهد کرد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1399500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =