۶ نفر
۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵

روزنامه خراسان نوشت: جان بولتون در نوشتاری انتقادی از دوران کار خود در کاخ سفید سخن گفته است. او از آوریل ۲۰۱۸ تا سپتامبر ۲۰۱۹ مشاور امنیتی ترامپ بود.کتاب خاطرات جان بولتون قرار بود سه ماه پیش منتشر شود، اما به دلیل مخالفت کاخ سفید انتشار آن به تأخیر افتاد.

اکنون به نظر می‌رسد که کتاب آماده نشر شده است. انتشاراتی "سیمون اند شوستر"، اعلام کرد که کتاب بولتون سرانجام در تاریخ ۲۳ ژوئن منتشر می‌شود.به گفته ناشر، بولتون در کتاب ۶۰۰صفحه‌ای خود با تیتر "در آن اتاق اتفاق افتاد" از آن چه در کاخ سفید می‌گذرد، به صراحت سخن گفته است.

برای نمونه او توضیح می‌دهد "ماجرای اوکراین" که ترامپ به خاطر آن در پایان ۲۰۱۹ از سوی مجلس نمایندگان "استیضاح" شد، در واقع فقط قله آشکار کوه یخ بوده و ماجرا ابعادی بس گسترده داشته است.بولتون می‌گوید که تمام هم و غم ترامپ در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ این بوده که دوباره به ریاست جمهوری انتخاب شود، در نتیجه به کارهایی دست زده که به آمریکا ضربه زده‌اند. موج انتقادها از دو طرف جای شگفتی نیست که کاخ سفید از انتشار کتاب جان بولتون ناخرسند است، اما طرفه آن که مخالفان ترامپ هم با انتشار این کتاب چندان خشنود نیستند. آن ها رفتار جان بولتون را صادقانه نمی‌دانند.آن ها انتقاد می‌کنند که در جریان تلاش برای سلب قدرت از دونالد ترامپ در آغاز ۲۰۲۰ بولتون نقشی منفی ایفا کرد. هنگامی که رئیس جمهور به خاطر "ماجرای اوکراین" و اقدامات غیرقانونی اطرافیان ترامپ علیه جو بایدن، رقیب‌اش از حزب دموکرات، زیر فشار قرار گرفته بود و بولتون می‌توانست به عنوان شاهد در جلسه سنای آمریکا سخن بگوید، ترجیح داد که سکوت کند و عملا به کمک ترامپ برود و باعث تبرئه او شود.اکنون بولتون در خاطراتش مدعی می‌شود که این خطای دموکرات‌ها بود که استیضاح ترامپ را به "ماجرای اوکراین" محدود کردند، اما خود او سعی کرده است توجه عموم را به لغزش‌های دیگر رئیس جمهور جلب کند.

بولتون که از یاوران اصلی ترامپ در راه یافتن او به کاخ سفید بود، اکنون در این کتاب، خود را قربانی دولت ترامپ معرفی می‌کند.چک کوپر، وکیل بولتون، طی مقاله‌ای در "وال استریت ژورنال" نوشت که کاخ سفید از تمام راه‌های ممکن می‌کوشد از انتشار کتاب بولتون جلوگیری کند.

دستاویز اصلی کاخ سفید قانونی است که مقرر می‌دارد تمام نوشته‌های افرادی که با "اسناد امنیتی" سروکار داشته‌اند، باید پیش از انتشار مورد بازبینی قرار گیرد.به گفته وکیل بولتون، در کتاب هیچ موردی وجود ندارد که حاوی مسائل "امنیتی" جدی و حساسی باشد و بنابراین انتشار کتاب از نظر حقوقی بلامانع است.کاخ سفید اما نظر دیگری دارد؛ به ویژه آن که گفته می‌شود ترامپ در جمعی از اطرافیان، مشاور پیشین خود را خائن نامیده است. به گفته کوپر کاخ سفید تاکنون حاضر نشده با انتشار این کتاب موافقت کند، زیرا با بخش‌هایی از آن موافق نیست؛ اما بولتون هم به سانسور شدن کتاب خود رضایت نخواهد داد.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1399623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    1 0
    اين نوع بازيها در تمام دنيا باعث افزايش فروش كتابها و فيلمها مي شود