۰ نفر
۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲
ترامپ: تست‌گیری یک شمشیر دو لبه است!

رییس جمهوری آمریکا با انتشار توئیتی نوشت که تست گیری پیشرفته در آمریکا موجب شده تا آمار مبتلایان به کرونا بیشتر نشان داده شود.

به گزارش خبرآنلاین، ترامپ در توئیترش نوشت: تست‌گیری کرونا ما بسیار بیشتر و پیشرفته‌تر از هر کشور دیگری است، ما کاری بسیار عالی در این زمینه انجام داده‌ایم و به همین خاطر موارد ابتلای بیشتری را نشان می‌دهد. اگر تست نمی‌گرفتیم یا آزمایش‌هایمان ضعیف بود، تقریبا هیچ مورد ابتلایی گزارش نمی‌شد. تست‌گیری یک شمشیر دو لبه است؛ ما را ضعیف نشان می‌دهد، اما خوب است که آن را داریم!

رییس جمهوری آمریکا پیشتر نیز در اظهاراتی مشابه آمار پایین‌تر دیگر کشورها را به دلیل شمار پایین آزمایش‌های انجام شده دانسته و گفته بود: آمار ابتلا به کرونا در آمریکا بیشتر است زیرا ما آزمایش بیشتری انجام می‌دهیم. اگر ما در هند و چین تست کرونا را افزایش دهیم، آمار کرونا در این کشورها از آمریکا فراتر خواهد رفت. 

ترامپ که از سوی احزاب مختلف سیاسی آمریکا به دلیل سو مدیریت بحران کرونا مورد انتقاد شدید قرار گرفته است، در موارد مختلف آمار اعلام شده کرونا در سایر کشورها را غیر واقعی دانسته است. 

وی در چندین مورد اعلام کرده چین از اعلام واقعی آمار کرونا خودداری می‌کند و کسی آمار رسمی این بیماری در چین را باور نمی‌کند. 

اگرچه چین در چند روز گذشته، تعداد بسیاری کمی از ابتلا به ویروس کرونا را اعلام کرده است، اما هند روزانه بالای ۸ هزار مورد به کرونا و همچنین آمریکا حدود ۲۰ هزار مورد ابتلا به این ویروس را گزارش کرده‌اند.

شمار مبتلایان به کووید۱۹ در سراسر جهان در حالی از ۸ میلیون نفر فراتر رفته که آمریکا با بیش از ۲ میلیون و ۱۶۶ هزار مبتلا و بیش از ۱۱۷ هزار فوت ناشی از ابتلا به کرونا بالاترین آمار را چه از لحاظ ابتلا و چه از لحاظ مرگ‌ومیر در جهان دارد.

310311
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1399975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • FR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    6 2
    به خاطر همین معیار تعداد تست به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت تعریف شده. کشور روسیه 104 هزار تست به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت داشته درحالی که کشور شما 75 هزار تست به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت درحالی که تعداد فوتی های شما به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت هم 7 برابر روسیه است به این خاطر هست که میگویند امریکا ضعیف عمل کرده.