پیگیری جدی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در مجلس

نماینده مردم سلسله و دلفان گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان را به عنوان مطالبه جدی در مجلس یازدهم پیگیری می‌کنیم.

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، «یحیی ابراهیمی» در ارتباط با آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، افزود: در مجلس یازدهم که یک مجلس انقلابی و کارآمد خواهد بود موضوعات مختلف را مورد بررسی قرار خواهیم داد و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان  را یک اولویت مهم و جدی می‌دانیم.

وی ادامه داد: یکی از مطالبات بازنشستگان اجرای قانون متناسب سازی حقوق و مزایای بازنشستگان است؛ به استناد بند ب ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه که اسفند سال ۹۵ به تصویب مجلس رسیده است باید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان انجام شود.

ابراهیمی اظهار کرد: بازنشستگان، جوانان موفق و پرتلاش دیروز بوده که با سپری کردن مسیر زندگی، سرشار از تجربه‌های ارزنده خود آینه تمام نما و الگوی موفقی برای جوانان امروزی خواهند بود.

ابراهیمی گفت: تکریم این بزرگان و استفاده از تجربیات گرانبهای آنان می‌تواند برای رشد و توسعه جامعه امروزی بسیار موثر باشد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس یازدهم گفت: بنده نه به عنوان نماینده مردم سلسله و دلفان بلکه در سطح کلان به عنوان نماینده همه مردم ایران در موضوعات کلیدی و حیاتی ورود پیدا کرده و برای مصوب شدن طرح‌های حیاتی در صحن مجلس از هیچ کوششی فروگذار نخواهم بود.

ابراهیمی تصریح کرد: با استقبال نمایندگان مجلس، به زودی بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در مجلس یازدهم در دستور کار قرار گرفته و پیگیری می‌شود.

نماینده مردم سلسله و دلفان گفت: در خصوص بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان،  اشکال وارد شده از طرف دولت،  تامیناعتبار این طرح است و با رایزنی‌های صورت گرفته با سایر نمایندگان و رئیس مجلس یازدهم، راهکارهای لازم برای برطرف شدن این مشکل مطرح می‌شود.   

وی گفت: بازنشستگان به عنوان افرادی که سالیان سال برای نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کردند، اکنون صاحب تجربه و توانمندی‌های فراوانی هستند بنابراین هیچگاه نباید از توانمندی‌های بازنشستگان غافل شد.

ابراهیمی اظهار کرد: یکی از مهمترین مطالبات بازنشستگان موضوع همسان‌سازی حقوق است که در مجلس پیگیری می‌شود، حداقل مستمری سال جاری بازنشستگان طبق مصوبه کمیسیون تلفیق باید به میزان دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در نظرگرفته شود. طبق ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی حقوق و مزایای بازنشستگان نباید کمتر از کارمندان باشد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در حال حاضر میزان مزایای بازنشستگان شامل حق بن، مسکن و  اولاد کمتر از کارکنان است، اگر رئیس جمهورورود نکند حقوق ملت ضایع می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1400071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =