۰ نفر
۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
غربالگری سلامت ۴۶۰۰ نفر از عشایر دلفان

مدیر حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: قرارگاه غربالگری سلامت به منظور ارائه خدمت به حدود چهار هزار و ۶۰۰ نفر در مناطق عشایری شهرستان دلفان مستقر شده است.

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، علی فرهادی اظهار کرد: ۶ تیم سیار به ۲۱ منطقه عشایری شهرستان دلفان اعزام و  پزشکان متخصص اطفال، عفونی، جراح عمومی، آزمایشگاه سیار و خدمات دندانپزشکی نیز در منطقه مستقر شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به جمعیت ۴۶ هزار نفری عشایری درون کوچ و برون کوچ  در استان، این قشر با محدودیت دسترسی به خدمات پزشکی مواجه بوده و نیازمند غربالگری هستند.

وی با اشاره به آغاز طرح غربالگری، مراقبت و درمان عشایر طی ماه جاری ادامه داد: در سطح اول، غربالگری در قالب اعزام تیم‌های سیار شامل پزشک، ماما و مراقب سلامت و در سطح دوم تاسیس قرارگاه ۲ روزه در بخشی از مناطق عشایری انجام می شود.

فرهادی تصریح کرد: در سطح سوم نیز چنانچه نیازبه درمان تخصصی تشخیص داده شود ، فرد به مراکز درمانی سطح شهر انتقال می‌یابد و تا نتیجه گیری نهایی و درمان پیگیری می‌شود.

مدیر حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کر: مرحله اول غربالگری در منطقه پلدختر و خرم آباد انجام و در قالب آن سه هزار نفر غربالگری و ۵۴۰ نفر در قرارگاه مرکزی توسط پزشکان متخصص ویزیت شدند.

فرهادی با اشاره به اجرای مرحله دوم غربالگری در منطقه "تازه آباد سرکشتی" دلفان گفت:‌ در طول این دوره علاوه بر غربالگری دست کم چهار هزار و ویزیت ۶۰۰ نفر، آزمایشگاه غربالگری کرونا نیز راه اندازی شده است.

وی افزود: طرح غربالگری سلامت جمعیت عشایری لرستان با همکاری بسیج جامعه پزشکی، امور عشایری و جمعیت هلال احمر استان انجام می‌شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1400855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =