اقدامات حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در مقابله با کویید ۱۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی درباره اقدامات انجام یافته در مقابله با بیماری کویید ۱۹ در حوزه درمان گفت: از همان ابتدای شروع بحران کویید ۱۹ در کشور، جلسات تخصصی و آموزشی با بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی در استان انجام یافته و بخشنامه های کشوری تبیین گردید و تمامی مراکز درمانی برای مقابله با این بیماری تجهیز شدند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، جواد آقازاده افزود: با قرارگرفتن در وضعیت آماده باش، پذیرش بیماران الکتریو و ملاقات بیماران ممنوع اعلام شد و با این اقدامات وارد مقوله درمان در استان شدیم.
وی درباره کارگروه کادر درمان بیان کرد: یکی از اقداماتی که به صورت ابتکاری در حوزه درمان انجام گرفت، تشکیل کارگروه کادر درمان استان است که در این کارگروه همه درمان گران کویید ۱۹ به صورت تیمی و منسجم برای مبارزه با این بیماری گردهم آمده اند و جدیدترین یافته ها و تجارب خود را در اختیار سایر همکاران قرار می دهند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی درباره اقدامات حوزه پرستاری گفت: با توجه به اینکه همکاران پرستار در خط مقدم مقابله با کرونا قرار داشتند، با تلاش قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونای استان، پرستاران با ریسک بالا و دارای بیماری زمینه ای از چرخه فعالیت خارج شده و در سایر بخش های غیرکرونایی به کار گرفته شدند. در شهر ارومیه ۵۰ پرستار و در کل استان ۲۵۰ پرستار از این مزیت بهره مند شدند.
 آقازاده درباره کمک مالی به بیمارستان های درگیر افزود: به منظور تقدیر از فعالیت پرسنل بیمارستان های درگیر با کویید ۱۹ مقداری مبلغ نقدی در دو مرحله برای بیمارستان های درگیر واریز شد.
وی درباره تجهیز مراکز درمانی استان بیان کرد: به منظور تجهیز مراکز درمانی ۲۲ دستگاه ونتیلاتور که از رده خارج شده بودند، تعمیرات اساسی شده و راه اندازی شدند و به چرخه درمان بازگشتند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه در همه شهرستان ها معادل با تعداد تخت فعال همان شهرستان نقاهتگاه ایجاد شد، افزود: به منظور مقابله با شرایط بحرانی، ۲۵۰۰ تخت بیمارستانی در استان آزادسازی شد و خوشبختانه از اول بحران تا به امروز هیچ مرکز درمانی در سطح استان دچار کمبود تخت نشد و هیچ بیمار بستری پشت درب بیمارستان منتظر پذیرش نماند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1401370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =