توسعه مدیریت شهری با همدلی شورا و شهرداری

مدیرکل اامور شهری و شوراهای استانداری گفت: توسعه، پویایی و رشد مدیریت شهری در گرو انسجام، همراهی و همدلی شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها و مسئولان محلی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علی صالحی، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها در مراسم معارفه شهردار جدید شهر محمود آباد نمونه اظهار کرد: توسعه و پویایی و حرکت منسجم رو به رشد مدیریت شهری در گرو انسجام و همراهی و همدلی شوراهای اسلامی و شهرداریها و مسئولان محلی و اجرای پروژه های عمرانی مورد نیاز و ضروری مردم و شفاف‌سازی امور است که باید بیش از  پیش مورد توجه مدیران شهری قرار گیرد.
او در ادامه  به موضوع دولتی شدن شهرداری ها اشاره کرد و گفت با توجه به اینکه در اوایل انقلاب تقریبا تمام  حوزه های مختلف از جمله شهرداری ها به صورت دولتی اداره و مدیریت می شد افزود:  قدم اول در واگذاری امور به مردم تاسیس شهرداری ها بود بعد انقلاب رشد شهر نشینی قابل قبولی داشتیم  که با تاسیس شهرداری ها در استان کارهای مربوطه به اداره شهرها و نظارت بر آن به مردم وا گذار شد.
 صالحی گفت: با چند اقدام مناسب باید تلاش شود از دولتی شدن شهرداری ها جلوگیری شود. یک بخش قوانین در قالب بودجه سالانه برنامه پنج ساله کشور و حوزه وظایف و اختیارات شوراها و پویایی و تصمیمات بر اساس نیازهای مردم و  سرمایه گذاری در شهرها توسط بخش خصوصی و ایجاد تحرک در درآمد مناسب در شهرها می تواند ضمن  کاهش  وابستگی  به دولت از دولتی شدن شهرداری ها جلوگیری کند.
 مدیر کل دفتر امور شهری  ضمن تاکید بر جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز و رعایت قوانین و اصول فنی و شهرسازی در احداث ساختمان ها در شهرها افزود: نظارت بر اصول ساخت و ساز بر اساس پروانه ها از وظایف شهرداری ها است که نیاز به اهتمام جدی مسئولان مربوطه در این خصوص است چرا که کوتاهی در این موضوع هم باعث کاهش کیفیت و ایمنی پایین بناها می شود. 
در پایان مراسم محمد گروسی با حضور مسئولان محلی به عنوان شهردار جدید محمود آباد نمونه معرفی شد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1402220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =