انتقاد تند حسین رضازاده: وضعیت وزنه‌برداری اسفناک است

وزنه‌برداری ایران روزها شرایط خوبی ندارد و وضعیت این ورزش باعث نگرانی بسیاری از اهالی وزنه‌برداری از جمله حسین رضازاده شده است.

خسرو کفیلی: وزنه برداری ایران  حال خوبی ندارد. حال خوب که نه ، رو به نابودی است . البته حال بد وزنه برداری در پایتخت بیشتر خودنمایی می کند. با تعطیلی باشگاه های وزنه برداری دیگر خبری از وزنه برداران تهرانی در اردوی تیم های ملی هم نیست. مساله ای که خیلی ها را نگران کرده  تا حدی که حسین رضا زاده رییس سابق فدراسیون اوضاع وزنه برداری تهران را اسفناک می داند. او می گوید:«در زمان های نه چندان دور تعداد زیادی  از ملی  پوشان تیم های رده های مختلف سنی وزنه برداران تهرانی بودند،ولی حالا  دریغ از یک وزنه بردار تهرانی در اردوهای تیم ملی .تعطیلی مداوم باشگاه های وزنه برداری در پایتخت و خانه نشینی مربیان سازنده باعث  شده تا این رشته در تهران افت وحشتناکی کند.حالا تعداد  باشگاه های وزنه برداری تهران به انگشتان یک دست هم نمی رسد ،با این تعداد باشگاه  هیچ انتظاری نباید از وزنه برداری پایتخت داشت.»


البته به نظر رضازاده این تنها مشکل وزنه برداری تهران نیست و استانهای دیگر هم همین مشکل را  دارند:«نه تنها  تهران که  وضعیت وزنه برداری دیگر استان ها هم  بهتر از پایتخت نیست . زمانی که به مربیان سازنده بهای لازم داده نمی شود و باشگاهی هم نیست که وزنه برداران مستعد در آن تمرین کنند، چه انتظاری از وزنه برداری باید داشته باشیم ؟نگاهی به اعضای تیم ملی وزنه برداری ایران نشان می دهد که پشتوانه سازی هم صورت نگرفته است و با خداحافظی این ملی پوشان جانشینی برای آنها وجود ندارد.»
عضو ایرانی هیات رئیسه کنفدراسیون وزنه برداری آسیا به  وضعیت بد لیگ های وزنه برداری و عدم رغبت باشگاه های متمول برای سرمایه گذاری اشاره می کند:« زمانی بود که تیم های متمولی مثل  ذوب آهن اصفهان ، پیکان و سایپا تهران ، آتش نشانی ،  مخابرات و ... در لیگ وزنه برداری حضور داشتند ولی حالا  برای شروع  هر فصلی در انتظار تیمی هستیم که بتواند تعدادی از ملی پوشان وزنه برداری را به خدمت بگیرد تا آنها بدون تیم نباشند.

بیشتر بخوانید؛ 

خاطره جالب بهداد سلیمی از حسین رضازاده؛ اسید لاستیک!

رضازاده واقعا دوست نداشت بهداد سلیمی رکوردش را بشکند؟

تنها حسن برگزاری لیگ ، ایجاد بستر مناسب برای درآمدزایی وزنه برداران و مربیان بود که متاسفانه حالا  آن هم میسر نیست و تیم هایی که در لیگ شرکت می کنند حتی هزینه پرداخت بدهی های قبل  را ندارند و تیم های نظامی هم فقط به فکر جذب وزنه برداران سرباز هستند.»

تعطیلی مداوم باشگاه های وزنه برداری در پایتخت و خانه نشینی مربیان سازنده باعث  شده تا این رشته در تهران افت وحشتناکی کند.


او درباره جلسه  هیات رییسه  کنفدراسیون وزنه برداری آسیا برای تعیین میزبانان آینده رقابتهای قاره می گوید:« تا زمانی که  فدراسیون جهانی وزنه برداری جلسه اش را برگزار نکرده و  برنامه آینده را مشخص نکند، هیات اجرایی کنفدراسیون آسیا جلسه ندارد. تا امروز کنفدراسیون تماسی با من برای جلسه هیات رئیسه نگرفته است.»

تا زمانی که  فدراسیون جهانی وزنه برداری جلسه اش را برگزار نکرده و  برنامه آینده را مشخص نکند، هیات اجرایی کنفدراسیون آسیا جلسه ندارد. تا امروز کنفدراسیون تماسی با من برای جلسه هیات رئیسه نگرفته است
رییس سابق فدراسیون وزنه برداری تعویق مسابقات را فرصت می داند:« با شیوع کرونا همه مسابقات وزنه برداری به تعویق افتاده است . این تعویق نه تنها در ایران که برای همه دنیا است. به نظر م این فرصت برای ملی پوشان فراهم شده تا  آماده تر شوند وشانس سهمیه ای ها ، به شرایط ایده آل  برسند.»

رضازاده که به تازگی سرپرست انجمن پارالمپیک فدراسیون جانبازان و معلولان شده ، درباره سپردن سکان تیم ملی پاراوزنه برداری به علی اصغر رواسی می گوید:« رواسی از مربیانی است که پیش از این هم  سرمربی این تیم بوده، با بررسی های زیاد به این نتیجه رسیدیم تا سرمربی تیم باشد و دستیارانش هم به زودی معرفی می شوند.»

255 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1402331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =