هشدار جدی به مردم: بیشترین مرگ و میر کرونا بخاطر تجمعات عروسی و عزا بوده است /جنبش فاصله گذاری را دنبال کنید

ربیعی گفت: دولت و ستاد ملی کرونا برای ایجاد تعامل و تعادل میان سلامت و معیشت مردم سیاست‌های پیشتاز دارد و استراتژی ستاد امروز «حداکثر معیشت و حداکثر مراقبت» است که در همین راستا باید با مردم حرف بزنیم و همکاری مردم را بطلیم.

به گزارش خبرآنلاین، علی ربیعی، سخنگوی دولت، در نشست خبری خود با اصحاب رسانه و خبرنگاران درباره وضعیت کرونا در رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: آنچه که در ستاد ملی کرونا برای بازگشت محدودیت ها تصمیم گرفتیم مربوط به استان‌هایی است که دچار نقاط اوج بیماری می شوند، یا عدم مراعات در آنجا به شکلی است که نمودار از حالت طبیعی خارج می‌شود که اختیار به استانداران داده شده است.

سخنگوی دولت گفت: سیاست ستاد ملی این است که از تصمیمات یکپارچه برای کشور اجتناب کنیم و تصمیمات را محلی کنیم حتی به پیشنهاد وزیر بهداشت تصمیم گیری‌ها را از استانی به سطح شهری و شهرستانی تبدیل کنیم.

>>> بیشتر بخوانید

>>> اظهارات مهم ربیعی درباره قطعنامه شورای حکام، شایعه‌سازی علیه رئیس جمهور و افزایش قیمت سکه و خودرو

وی گفت: تصمیمات و اعمال محدودیت‌ها دیگر در سطح ملی و به صورت یکپارچه برای همه کشور نخواهد بود که سیاست درستی هم است. به همین دلیل برخی موارد در همه نقاط یکسان مشاهده نشود. در این مورد اختیارات لازم به ستادهای استانی مقابله با کرونا داده شده تا بر اساس شرایط تصمیم‌گیری کنند.  

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری با بیان اینکه باید تعادل و توازن میان حفاظت جان در برابر ویروس و همچنین حفاظت جان در برابر فقر و بیکاری توامان انجام شود، گفت: این روند مسأله همه دنیاست و در تمام کشورها که کرونا را تجربه کردند این تناقض نما در آنجا وجود دارد. بااین وجود حفظ جان مردم در مرحله اول برای دولت همواره یک اولویت و اصل اساسی بوده است

ربیعی گفت: دولت و ستاد ملی کرونا برای ایجاد تعامل و تعادل میان سلامت و معیشت مردم سیاست‌های پیشتاز دارد و استراتژی ستاد امروز «حداکثر معیشت و حداکثر مراقبت» است که در همین راستا باید با مردم حرف بزنیم و همکاری مردم را بطلیم.

سخنگوی دولت یادآورشد: بیشترین میزان ابتلا و مرگ ومیر شهروندان در مراکز تولیدی و اقتصادی رخ نداده است بلکه در محل های تجمع عروسی و عزا که سنت‌های ارتباطات جمعی رایج بوده، اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: در صنایع بزرگ نیز با آسیب جدی از بازگشایی روبه رو نبوده ایم، در واحدهای تولیدی و خدمات و کارگاه‌های کوچک هم مراقبت ها افزایش یافته و در این بخشها شیوع  بیماری کمتر بوده است.

ربیعی اظهار داشت: شیوع بیماری بیشتر ناشی از تجمعات بوده است که ما مدارس و دانشگاه‌ها را تعطیل کردیم. اما وقتی افراد در یک شهرستانی جشن برگزار می کنند و در کنار هم قرار می گیرند که تعطیلی هم فایده ندارد. باید باهم بایستیم و جنبش بزرگ فاصله گذاری اجتماعی را تا پایان کرونا دنبال کنیم.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1402689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =