شهید بهشتی، مدیری قوی و سیاستمداری مجرب بود

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به تحمل، مشقات بسیار از سوی شهید آیت الله دکتر بهشتی برای خدمت به مردم، گفت: نباید به پست و مقام به چشم غنیمت نگریست بلکه باید از آن به عنوان توفیقی برای خدمت به مردم استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین یزد؛ غلامعلی دهشیری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه یزد، با اشاره به‌ضرورت تبیین نقش و شخصیت شهید بهشتی در مدیریت حوادث انقلاب و دوران گذار از بحران های بنیاد برافکن  انقلاب اسلامی، گفت: شهید بهشتی از نوادر تاریخ معاصر ایران و بلکه جهان اسلام بعد از امام ره و از شهدای مظلوم انقلاب اسلامی است که مظلومیت او تنها پس از شهادتش برای همگان مشخص شد.
وی افزود: منافقین کج فهم و دشمنان ملت ایران که اندیشه‌ها و اقدامات شهید بهشتی را سدی محکم در برابر اقدامات و برنامه‌های خود می‌دیدند سعی و تلاش زیادی در راه ترور شخصیت این شهید بزرگوار انجام دادند و این بزرگوار برای حفظ مصلحت کشور هیچ‌گاه در موضع دفاع از خود برنمی‌آمد.
این مقام قضایی تأکید کرد: نسل جدید باید با اندیشه و اقدامات و ابعاد مختلف شخصیتی این شهید والامقام آشنا شود. شهید بهشتی در راه تدوین قانون اساسی کشور بر اساس اندیشه‌های امام راحل و اسلام ناب محمدی تلاش زیادی کرد و دشمنان که این اقدامات اثرگذار او را برنمی‌تابیدند کمر به شهادت این روحانی و فقیه وارسته بستند.
مظلومیت شهید بهشتی از آن جهت است که سخنان ناروا و افترا را از دوست و دشمن آگاهانه یا ناآگاهانه شنید اما خم به ابرو نیاورد و کنج عزلت نشینی و انزوا را پیشه خود نساخت و  ظلم شخصی را تحمل کرد تا انسجام و وحدت اسلامی در دوران انقلاب حفظ شود. او نمونه کوچک از مظلومیت  جدبزرگوارش حضرت علی ع است. 
وی با اشاره به اینکه شهید بهشتی در عرصه علمی نیز بسیار مظلوم بود، افزود: شهید بهشتی را همه به عنوان مدیری موفق می‌شناسیم و جنبه‌های علمی این شهید به عنوان مجتهدی آگاه به اغلب علوم و دارای درجات علمی و معنوی بالا مغفول مانده است.
دهشیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه قضا و قضاوت راهکاری برای برقراری عدل و عدالت در جامعه اسلامی است، عنوان کرد: از یکسو ستمدیدگان دیدگان باید از ظلم و ظالم به این دستگاه امیدوار هستند از سوی دیگر زورداران و زورمداران از عدالت در خوف و هراس هستند.
رئیس کل دادگستری استان یزد تاکید کرد: اجرای عدالت و تأمین امنیت و بهداشت قضائی مهمترین مطالبه مردم از دستگاه قضاست که با حضور آیت الله رئیسی، به عنوان یکی از شاگردان مکتب دکتر بهشتی، دوران تحول و حرکت جهادی در دستگاه قضائی آغاز شده است.
رئیس کل دادگستری استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود، جوان گرایی در دستگاه قضا نیز از رویکردهای مهم تحولی قوه قضائیه دانست و گفت: در این راستا از جوانان صالح، فاضل و انقلابی در مدیریت دستگاه قضائی استفاده شده است.
وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم شاهد برون رفت از مشکلات فعلی کشور باشیم باید به این جوانان اعتماد کنیم و خوشبختانه در یزد نیز این اتفاق افتاد و در بسیاری از مسئولیت‌ها جوانان جهادی، انقلابی، صالح، ولایی و فاضل به کار گرفته شدند.
دهشیری تاکید کرد: معتقدیم استفاده از مدیران شایسته به جای مریدان وابسته در همه حوزه ها و بخش‌ها مؤثر است و رضایتمندی مردم و احقاق حقوق آنها را به دنبال دارد.
رئیس کل دادگستری استان یزد، اظهار داشت: مدیر انقلابی اصل را بر تعهد و تخصص می گذارد و اعتنایی بر تملق و چاپلوسی ندارد.
وی تصریح کرد: مدیر جهادی پاسخگوست و مردم را ولی نعمت خود می داند و در قاموس مدیریت خویش، اصل را بر تعهد، اخلاص، اخلاق و خدمت به مردم می گذارد و از تجمل گرایی و تشریفات اضافی اجتناب می کند.
دهشیری در پایان استفاده از سند رسمی به جای اسناد عادی در معاملات را خواستار شد و یادآور شد: با توجه به تنظیم تفاهم نامه پیش فروش آپارتمان و تعاهد به سند بیع، هرچه مردم به سمت استفاده از سند رسمی و ثبت و انجام معاملات در دفاتر اسناد رسمی حرکت نمایند از مشکلات و دعاوی مرتبط کاسته خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1403724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =