معاون استاندار همدان: اجرای آمایش سرزمینی آب در همدان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: اگر بر مبنای میزان بارندگی سالانه برای مصرف آب در حوزه‌های کشاورزی، صنعتی و شرب برنامه‌ریزی شود، می‌توان از خسارت های بسیاری جلوگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ محمودرضا عراقی، با اعلام اینکه آمایش سرزمینی بخش آب به صورت مستقل و هماهنگ با سایر بخش‌ها در استان همدان اجرا می‌شود، افزود: با توجه به میزان آب موجود در استان و محدودیت‌های آن چشم‌اندازی برای صنایع و کشت‌های کم‌آب‌بر درنظر گرفته شود تا با استفاده از آن برای توسعه بیشتر برنامه‌ریزی شود.

معاون عمرانی استاندار که صبح شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب سخن می گفت، خاطرنشان کرد: باید برنامه‌ریزی بخش صنعت و کشاورزی برای استفاده از آب بر اساس حجم بارندگی سالانه باشد.

وی گفت: با توجه به میزان نصب کنتورهای حجمی، جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز، مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز، کنترل میزان برداشت آب از چاه‌های مجاز با استفاده از کنتورهای هوشمند و همچنین میزان بارش ها آب‌های زیرزمینی شرایط بهتری پیدا کرده است.

عراقی تصریح کرد: با وجود اقداماتی که در سال‌های اخیر صورت گرفته کسری مخزن آب زیرزمینی همچنان پابرجاست به این معنا که طی سال‌های متمادی برداشت از این مخازن بیش از حد مجاز بوده و کسری قابل توجهی ایجاد شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1403875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =