طی هفته گذشته میانگین روزانه فوتی های ناشی از بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری به یک نفر رسید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند رو به افزایش تعداد موارد بستری و سرپایی مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در این استان افزود: طی ۷ تا ۱۰ روز گذشته به طور میانگین روزانه با یک مورد فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کرونا در استان مواجه بوده ایم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ؛ دکتر فریدون رحمانی در گفت و گوی بخش خبری ۲۰ صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری  در تشریح تمهیدات اندیشیده شده در راستای کنترل بیماری منحوس کووید ۱۹ اظهار داشت: با اطلاع رسانی رسانه های مختلف ملی و استانی و همکاری خوب مردم در رعایت نکات بهداشتی، امروز شاهد شیوع کمتر بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری نسبت به سایر استان ها و استفاده بیشتر هم استانیان از وسایل حفاظت فردی هستیم.
وی تصریح کرد: با توجه به اطلاع رسانی شفاف مسئولین، مردم فهیم استان تاکنون همراهی خوبی با سیستم بهداشت و درمان داشته و تنها عده محدودی نسبت به رعایت هشدارهای بهداشتی بی توجه هستند که امیدواری با همراهی این عده قلیل شاهد بهبود شرایط و کاهش موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان باشیم.
به گفته وی، بر اساس مصوبات آخرین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، آرایشگاه های زنانه و آموزشگاه های خصوصی پارک ها و مراکز گردشگری در شرایط فعلی تعطیل و تالارها با حداقل ظرفیت و رستوران ها از پذیرش مشتری معذور و فقط غذای بیرون بر عرضه می نمایند.
دکتر رحمانی افزود: همچنین با توجه به مباحث مطرح شده در ستاد استانی مقابله با کرونا، پیگیری ها برای تعطیلی برخی مراکز تجمعی مانند مهدکودک ها در دست اقدام است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان در پایان با اشاره به تاثیر استفاده همگانی از ماسک و راه اندازی پویشی با همین موضوع در استان خواستار استفاده مردم از ماسک و رعایت سایر پروتکل های بهداشتی برای کنترل شیوع بیماری کرونا شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1404623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =