پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه تصفیه خانه زباله سراوان رشت

ایسنا نوشت:ستاندار گیلان، با بیان اینکه پروژه های مرتبط با پسماند در نقاط مختلف استان بین ۲۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، گفت: پروژه تصفیه خانه زباله سراوان رشت پیشرفت ۹۵ درصدی دارد.

ارسلان زارع در جریان بازدید از مراحل پایانی پروژه تصفیه خانه شیرابه زباله سراوان رشت در جمع خبرنگاران، موضوع پسماند را همچنان از مهمترین مسائل و مشکلات استان عنوان و بیان کرد: طی سال های اخیر برای اجرای پروژه های حوزه پسماند و تسریع در روند تکمیل آن، پیگیری‌های مستمری صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: هم اکنون پروژه های مرتبط با پسماند در نقاط مختلف استان بین ۲۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

استاندار گیلان، با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه تصفیه خانه زباله سراوان رشت، گفت: تاسیسات، تجهیزات و ماشین آلات این پروژه تقریبا کامل است و تنها بخشی از کوره جانبی این تاسیسات نیاز به اقدامات تکمیلی دارد و برای احداث حوضچه نیز فرصت یک ماهه لازم است.

زارع، با ابراز امیدواری برای بهره برداری تصفیه خانه سراوان تا دو ماه آینده براساس وعده پیمانکار این پروژه و نیز شهرداری رشت، از صبوری و همکاری خوب مردم سراوان که طی سال‌های اخیر متحمل دشواری هایی شدند، قدردانی کرد.

وی به نیروگاه زباله سوز رشت که بر اساس برنامه ریزی ها سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می رسد نیز اشاره و اضافه کرد: این پروژه با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی تکمیل می شود و طبق برآورد صورت گرفته تا زمان حاضر، بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل نیاز دارد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: اعتباری که سال گذشته با همکاری سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور به پروژه های پسماند گیلان اختصاص یافت، بی سابقه بوده و اعتبارات ماه‌های اخیر هم افزون بر یکصد میلیارد تومان است که امیدواریم تا پایان سال مالی این اعتبار جذب شود.

وی یادآور شد: پیش بینی اعتبار برای سالجاری هم به اندازه نیازی که تاکنون برای تکمیل این پروژه اعلام شده، به صورت کامل جذب خواهد شد و از این رو امیدواریم تعهدات در موعد مقرر به اجرا برسد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1405848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =