آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان چهارمحال وبختیاری اعلام شد

طی ۲۴ ساعت گذشته قریب به ۳۴۰ نفر با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند و ۲۰ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، دکتر شیرانی ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، آمار جدید بیماری کرونا در استان در سیزدهمین روز تیرماه سال ۹۹ را به شرح زیر عنوان کرد:

 طی ۲۴ ساعت گذشته قریب به ۳۴۰  نفر با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند و ۲۰ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.

طی ۲۴ ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست ۸ مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید ۱۹  که در  مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.

 هم اکنون ۸۰ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۵۸ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

  متاسفانه طی ۲۴ساعت گذشته، با ۱ مورد فوتی جدید ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در استان، مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری به ۵۱ نفر رسید.

 هم اکنون ۱۵ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

 از فردا در استان تیم های ویژه بازرسی کرونا برقرار خواهند شد و نسبت به نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در تمامی صنوف، مراکز ارائه خدمات عمومی ، ادارات و ... سخت گیرانه عمل خواهند کرد و در موارد شدت بالای تخلف نسبت به تعطیلی محل و موارد قابل اصلاح تا یکی دو بار تذکر و در نهایت نسبت به تعطیلی محل اقدام می نمایند.

 از ۱۵ تیرماه جاری زدن ماسک در سراسر کشور اجباری و در استان پویش استفاده همگانی از ماسک زودتر آغاز شده است.

 در کلیه ادارات و مکان های ارائه خدمات عمومی، به کسانی که از ماسک استفاده نکرده اند، خدمت ارائه نخواهد شد.

 متصدیان صنوف و مدیران ادارات مسئول حسن اجرای پروتکل های بهداشتی و استفاده همگانی از ماسک هستند.

 امیدوار هستیم مردم استان کماکان در اجرای پروتکل های بهداشتی پیشگام بوده و کمکم نمایند فاز دوم بیماری در روزهای آتی را به سلامت طی کرده و یکی دو هفته آینده کاهش موارد ابتلا در استان را شاهد باشیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1406114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =