فاصله گذاری پویا ، رعایت پروتکل ها و موازین بهداشتی، موثر ترین روش مقابله با کرونا است

دکتر نائب فدایی در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شوشتر که به ریاست فرماندار و با حضور مسئولین اجرایی برگزار شد بر فاصله گذاری پویا و رعایت پروتکل های بهداشتی برای مقابله با کرونا تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین از شوشتر، معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شوشتر گفت: تا زمانی که واکسن و یا درمان قطعی و موثر بیماری کووید-۱۹ پیدا شود؛ فاصله گذاری پویا، رعایت پروتکل ها، الزامات و موازین بهداشتی موثرترین روش مقابله با کرونا است

در فاصله گذاری پویا با توجه به وضعیت بیماری و شرایط اقتصادی - اجتماعی منطقه بایستی تصمیم گیری انجام می شود و مباحث فرهنگی باید در اقدامات مورد توجه قرار گیرد چرا که نمونه بارز ارتباط این بیماری با موضوعات فرهنگی را در مراسمات عزاداری و عروسی مشاهده می کنیم .

دکتر نائب فدایی خاطر نشان کرد: ما بایستی پویش استفاده از ماسک را فراگیر کنیم و لازم است که هم افزایی خوبی بین دستگاه ها در این زمینه انجام شود 

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر همچنین در تشریح  آخرین نتایج بررسی های اپیدمیولوژیک کرونا در شوشتر گفت: بر اساس آخرین بررسی ها ۴۵ درصد مبتلایان زن و ۵۴ درصد مرد هستند؛ بیشترین موارد ابتلا مربوط به ارتباط با بیماران میباشد که گویای اهمیت قرنطینه خانگی برای قطع زنجیره انتقال است
 
میانگین سنی بیماران ۴۵ سال  و فوتی ها ۵۸ سال میباشد. ۷۰ درصد مبتلایان مربوط به شهر و ۳۰ درصد دیگر ساکن روستاها هستند.

وی تصریح کرد: گروه سنی ۲۵ تا ۴۴ سال بیشترین آمار مبتلایان را به خود اختصاص داده است. ۱۹ درصد بیماران، بیماری زمینه ای دارند و ۸ درصد به بیماری دیابت مبتلا بوده اند.

دکتر فدایی افزود : تاکنون ۸۹ نفر از پرسنل بهداشت و درمان به کووید-۱۹ آلوده شده اند . همچنین ۳۳ مادر باردار و ۲۰ کودک در شوشتر به این بیماری ابتلاء پیدا کرده اند که خوشبختانه مورد فوتی نداشته ایم. 

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر بیان کرد: ۹۵.۶ درصد از بیماران تاکنون بهبود یافته اند. ۸۱ درصد بصورت سرپایی درمان شدند ، ۱۴ درصد از بیمارستان ها ترخیص شده اند و اکنون ۱.۴ درصد بستری هستند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1406116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =