دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ تهران

نمایشگاه بین‌المللی سنگ‌های تزئینی، معدن، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه از بزرگترین و کم نظیرترین رویدادهای صنعتی و تجاری است که هرساله با هدف ارتقا صنعت سنگ در کشور برپا می‌گردد. حضور حداکثری شرکت‌های متعدد داخلی و خارجی و عرضه‌ی جدیدترین محصولات و دستاوردها در این حوزه فرصت مناسبی است برای تبادل اطلاعات و تکنولوژی و برقراری تعاملات اقتصادی.

نمایشگاه بین‌المللی سنگ تهران عرصه‌ای است برای عرض اندام اصناف و صنایع مختلف. شرکت در نمایشگاه بین‌المللی صرف نظر از معرفی محصول، شهرت برند و بازاریابی، انگیزه‌ای است در جهت پیشرفت، ارتقای تولید، نوآوری و برنامه‌ریزی برای پیشرفت‌های هرچه بیشتر. تمام استعدادها، پتانسیل و دستاوردهای یک گروه تولیدی که در طول یک سال کاری کسب کرده، در بستر یک نمایشگاه چند روزه به نمایش گذاشته می‌شود. برپایی دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ تهران فرصتی است برای پیوندی از نوع علم و تجربه. ایجاد ارتباط میان دانشگاه و صنعت و ایجاد رقابت ما بین صنایع مختلف.

هدف از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی سنگ تهران

· افزایش حجم مبادلات بازرگانی خارجی

· ارتقای همکاری‌های اقتصادی داخلی و خارجی صنف وصنعت سنگ

· ایجاد زمینه برای رقابت سالم داخلی و بین‌المللی

· تبادل اطلاعات و علوم فنی در همه‌ی زمینه‌های صنعت سنگ

· انتقال تکنولوژی

· ارتقا و گسترش ارتباطات بین‌المللی

ارتباط موثر میان صنعت، دانشگاه و بازار

نمایشگاه بین‌المللی سنگ تهران علاوه‌بر آنکه بستری است برای ایجاد رقابت سالم در سطح داخلی، موقعیتی است در جهت توسعه‌ی همکاری‌ها، تبادل اطلاعات و بهره‌مندی از دانش و فناوری‌های روز در میان فعالین صنعت و صنف سنگ.

در سطح خارجی نیز گسترش ارتباطات بین‌المللی، دستیابی به بازارهای خارجی و چه‌بسا صادرات بیشتر به مناطق مختلف و به دنبال آن رونق اقتصادی در فضای تولید از کمترین فواید چنین رویدادهایی در شرایط کنونی به‌شمار می‌رود.

 نمایشگاه بین‌المللی سنگ تهران فرصتی است که در کنار بازدیدکنندگان متخصص و فعال در این حوزه، بازدیدکنندگان غیرمتخصص و صرفا علاقه‌مند نیز امکانی می‌یابند برای مشاهده، کسب اطلاعات، آشنایی و اعتماد افزون‌تر به محصولات تولید شده در داخل کشور. برای تولیدکنندگان نیز موقعیتی فراهم می‌شود تا از نزدیک با مصرف‌کننده ارتباط برقرار کرده و با سلیقه و انتظار مشتری بیش از پیش آشنا شود. در مجموع گرد هم جمع شدن و ایجاد شبکه ارتباطی میان تجار، بازرگانان، مصرف کنندگان، تولیدکنندگان، دانشجویان، دانشگاهیان و کلیه‌ی گروه‌های مرتبط با این حوزه در یک مکان، امکانی است برای بهبود تعاملات و افزایش توانمندی‌ها که کمتر اتفاق می‌افتد.

پیشینه‌ی استفاده از سنگ به‌عنوان مصالح ساختمانی

لوازم سنگی کشف شده از هزاره‌های دور که درحال حاضر در موزه‌های مختلف نگهداری می‌شوند موید آن است که انسان اولیه از دوران پارینه سنگی و نوسنگی برای ساخت ابزار شکار و لوازم اولیه‌ی زندگی از سنگ بهره می‌برد. پس از آنکه انسان‌ها از غار خارج شدند و شروع به ساختن محلی برای سکونت کردند اولین ماده‌ای که  به عنوان مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار دادند سنگ بود. بناهای باستانی به جا مانده از دوران کهن همچون اهرام مصر، سرستون‌های کشف شده شهر تاریخی هگمتانه، بنای استون هنج، دیوار بزرگ چین و ... همگی تاریخچه‌ای مصور از کاربرد سنگ در ساخت و ساز است.

سنگ در ایران

در گذشته استخراج سنگ در معادن از طریق ایجاد انفجار انجام می‌شد که در این روش ۵% از مواد خروجی قابل به‌کارگیری بود اما از سال ۱۳۶۶ به بعد با ورود تکنولوژی به این صنعت این میزان تا ۳۵% افزایش یافت. این در حالی است که بخش عمده‌ای از این مقدار هم بصورت مواد خام از کشور خارج شده و توسط شرکت‌های خارجی فراوری می‌شود. ایران به عنوان کشوری که دارای معادن عظیم و متنوع ذخایر سنگ است، پس از چین، هند و ایتالیا چهارمین کشور در زمینه تولید سنگ های ساختمانی محسوب می‌شود. این متریال از هزاران سال پیش از محبوب‌ترین مصالح ساختمانی محسوب می‌شده است. امروزه نیز به سبب شاخصه‌هایی چون دوام، زیبایی، قابلیت تراش و صیقل پذیری و تنوع زیاد در جنس و رنگ، هر چه بیشتر مورد توجه معماران در داخل و خارج ایران قرار گرفته‌است.

کاربردهای سنگ

کاربردهای سنگ در سازه‌ها

سنگ طبیعی در زمینه‌های مختلف مانند تهیه‌ی بتن زیرسازی جاده و راه‌آهن، نماسازی، ستون سازی، بناهای یادبود، زیر بنای تاسیسات، کف سازی، تزئینات داخل و خارج ساختمان، مجسمه سازی و کارهای هنری و اکسسوری‌های داخلی به کار می‌رود.

آیا سنگ کالای سبز است؟

بنا به تعریف آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده‌ی آمریکا ساختمان سبز یا پایدار، رویکردی است از بکارگیری ساختار خلاقانه و استفاده از فرایندهایی که سازگار با محیط، مسئول و تاثیر گذار در طول چرخه‌ی حیات بنا از پایه، طراحی، ساخت و نگهداری و بازسازی و تخریب می‌باشند.

بطور کلی ساختمان سبز یا ایده‌آل احداث سازه‌هایی است که از ابتدای فرآیند تا انتهای عمر خود حداکثر سازگاری را با محیط زیست و بیشترین میزان حفظ انرژی را داشته باشد.

از آنجایی که صنعت سنگ نسبت به صنایع دیگر از آب کمتری در حین فرایند تولید استفاده می‌کند و آب استفاده شده مجدد به چرخهِ‌ی تولید باز می‌گردد و همچنین از دسته‌ی صنایعی است که ضایعات محدودی تولید می‌کند و همان مقدار هم در صنایع پایین دستی مورد استفاده قرار می‌گیرد، میتوان آن را جز صنایع سبز به حساب آورد. همچنین ویژگی‌هایی نظیر استحکام بالا، عمر مفید طولانی (حدود ۱۰۰ سال)، عایق حرارت، قابلیت احیا و استفاده‌ی مجدد و ... سنگ را در زمره‌ی کالاهای سبز قرار میدهد.

با توجه به روند اصلی معماری جهان در توجه به معماری پایدار،   صنعت سنگ یکی از صنایع دوستدار محیط زیست ومتناسب با اقلیم ایران است که امیدواریم با شناخت بهتر و نگاه متفاوت به ظرفیتهای عظیم این صنعت از طرف مصرف کنندگان و طراحان شاهد خلق آثاری فاخر وماندگار باشیم.

استفاده از مصالح بومی وسازگار با محیط زیست با طول عمر بالا  ودر عین حال زیبا یکی از اهداف تمامی دست اندرکاران صنعت ساختمان است که نمایشگاه بین‌المللی سنگ تهران می تواند هم راستا با این اهداف نقش خود را در معرفی بهتر صنعت سنگ ایران با بیش از ۶۰۰۰ کارخانه و۱۲۰۰ معدن با تنوع بی نظیر ایفا نماید.

استفاده از سنگ در نمای داخلی

روشان روز

شرکت روشان روز از سال ۲۰۰۲، نمایندگی معتبرترین نمایشگاه های سنگ جهان همچون شانگهای، پکن، شیامن، شین دائو و یونفو در چین، نمایشگاه پیدرا در مادرید اسپانیا و نمایشگاه سنگ مسکو در روسیه را در ایران در اختیار داشته است وهمچون سال های گذشته امسال نیز مجری برگزاری  دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ تهران درتاریخ ۹ الی ۱۲ مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران می باشد.

ارتباط با ما

با توجه به استقبال گسترده از نمایشگاه بین‌المللی سنگ تهران به دلیلِ همزمانی با دو نمایشگاه " کاشی و سرامیک " و " حمام، سونا، آشپزخانه " خواهشمند است جهت استفاده از آخرین فرصت ثبت نام با شماره های ۵۶۸۰۴۶۲۶۵۶۸۰۴۶۶۸ تماس حاصل فرمایید.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1406729