سهیل مهدی:  ایفمارک تصمیم‌گیر شرایط تیم‌های مبتلا خواهد بود

سهیل مهدی، سرپرست سازمان لیگ گفت: امروز تست اولیه باشگاه فولاد را انجام می‌دهیم و با انجام تست دوم در 24 ساعت بعدی، ایفمارک تصمیم‌گیر شرایط تیم‌ها خواهد شد. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سهیل مهدی سرپرست سازمان لیگ  دوشنبه 16 تیر در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه صبحگاهی شبکه دوسیما، در انتهای الوند  با اشاره به آخرین وضعیت باشگاه استقلال که ادعا کرده بازیکنانش کرونا گرفته‌اند، گفت: روز گذشته مرحله اول تست انجام شد و فکر می‌کنم اگر همکاران کمک ما کنند، امروز تست اولیه بازیکنان باشگاه فولاد را هم انجام بدهیم. به فاصله 24 ساعت تست بعدی را خواهیم داشت و نتایج این دو تست توسط تیم پزشکی که در فدراسیون پزشکی ورزشی حضور دارند و سازمان پزشکی ایفمارک که تنها مرکز پزشکی تایید شده فیفا است مورد بررسی قرار گرفته، نتایج و اظهارنظر تخصصی‌شان در اختیار مراجع قضایی قرار می‌گیرد تا نتیجه نهایی اعلام شود. 
او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا عدد 25 درصد را برای این موضوع درنظر گرفته‌اند، گفت: این عدد براساس ابلاغیه پروتکل وزارت بهداشت است و براساس آن چیزی که ستاد مقابله با کرونا در ورزش ابلاغ شد، عمل می‌کنیم. البته اگر حتی یک نفر هم بگیرد خطرناک است اما بحث ما کارا بودن و بهره‌وری تیم است که در جلساتی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که باید عدد 25 درصد لحاظ شود. 
مهدی درخصوص استفاده از بازیکنان امید به جای بازیکنان اصلی که تست کرونایشان مثبت شده است، گفت: امسال سال چهارمی است که هر باشگاه 15 سهمیه امید و زیر 21 سال دارد که باشگاه‌ها از آنان استفاده می‌کنند؛ برای مثال آقای قائدی سهمیه امید باشگاه استقلال است. البته اینکه بگوییم اگر تست کرونای تیمی مثبت شد، از بازیکن امید خود استفاده کند راه‌حل ما نیست بلکه می‌گوییم باشگاه‌ها می‌توانند از همه ظرفیت بازیکنان خود استفاده کنند و از لیستی که به ما دادند 25 درصد حساب می‌شود. 
او در مورد اینکه پس از طی زمان قرنطنیه باشگاه‌ها چه باید بکنند، گفت: افراد سالم باشگاه شرایط مجاز تمرین را دارند و باشگاه می‌تواند با افرادی که مبتلا نشدند تمرینات خود را ادامه بدهد. انشاءالله که شدت ابتلا بالا نباشد؛ در صورت تشخیص پزشک باشگاه می‌توانند تمرینات انفرادی را هم با این بازیکنان داشته باشند. در صورتی که مدت زمان قرنطینه به پایان برسد، باشگاه باید در مسابقات حضور پیدا کند.
برنامه در انتهای الوند به تهیه کنندگی امیرحسین آذر کارگردانی مسعود مرعشی و با اجرای نجمه جودکی، حامد مهربانی و مجید یحیایی شنبه تا چهارشنبه از حدود ساعت 7:30 تا 9:30 روی آنتن شبکه دوسیما می‌رود.

252 252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1407110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    7 2
    این یعنی بازی استقلال سه هیچ میشه!!! تامام!!!!!
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      3 6
      چیش به تو میرسه