پیشبرد پروژه قطار شهری تبریز با هزینه ۴ هزار میلیارد تومانی

رئیس شورای شهر تبریز گفت: در مجموع ۴ هزار میلیارد تومان برای پروژه قطار شهری تبریز هزینه شده که اگر این مبلغ به روزرسانی شود، به ۱۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، شهرام دبیری در گفتگو با برنامه تلویزیونی «تبریزیم» با بیان این مطلب اظهار داشت: با وجود اینکه پروژه قطار شهری باید به صورت مساوی با همکاری دولت و شهرداری اجرایی شود ولی تا امروز شهرداری در این حوزه فعالیت و مشارکت بیشتری داشته است.

او با اشاره به آغاز عملیات احداث خط ۲ قطار شهری تبریز، افزود: خط یک قطار شهری سال گذشته به بهره برداری رسید و تا پایان امسال نیز تمام ایستگاه‌های آن فعال می‌شود.

دبیری با تاکید بر اینکه تمام این اقدامات در راستای برآورده ساختن مطالبات مردم است، گفت: احداث ۳۰۰ پارک محله ای، ۱۰۰ سالن ورزشی، ۲۴ کتابخانه عمومی، ۲۳ فرهنگسرا، ۲۵ فرهنگسرای خصوصی، ساماندهی مهرانه رود، مرکز همایش‌ها، ساماندهی مقبره دو کمال و مقبره الشعرا، پارک موزه دفاع مقدس، آسفالت و... در راستای کسب رضایت هر چه بیشتر شهروندان است.

رئیس شورای شهر تبریز از نهادینه شدن مدیریت هماهنگ شهری در تبریز خبر داد و افزود: هر چند مدیریت واحد شهری وجود ندارد ولی تلاش داشته‌ایم با دیگر سازمان‌ها و مجموعه‌ها تعامل داشته باشیم که خوشبختانه هماهنگی بین سازمان‌های خدماتی و شهرداری رخ داده است. به منظور جلوگیری از تداخل بین نهادها، جلساتی با مجموعه‌های مختلف انجام می‌شود.

او با اشاره به تدوین برنامه چشم انداز ۱۲ ساله و برنامه پنج ساله شهرداری تبریز گفت: شورای پنجم در تلاش است تا پایان این دوره در جهت تامین مطالبات شهروندان بیش از پیش اقدام کند.

دبیری در پایان سخنان خود با بیان تصویری کلی از شهر تبریز یاداور شد: بر اساس آخرین طرح جامع، حریم شهر تبریز ۱۰۷ هزار هکتار بود که امروز به ۱۳۰ هزار هکتار رسیده و محدوده شهر نیز ۲۵ هزار هکتار بود که امروز کاهش یافته و ۲۲ هزار هکتار است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1407907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =