واگذاری ۴۸واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ۴۸واحد مسکونی با اعتباری بالغ بر ۲۰میلیارد ریال در هفته بهزیستی به مددجویان تحت پوشش استان قزوین تحویل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علیرضا وارثی، مدیر کل بهزیستی استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به واگذاری ۴۸واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی گفت: در این واحدهای مسکونی بیش از ۲۰میلیارد ریال از اعتبار بهزیستی هزینه شده و مجوزهای شهرداری، زمین و حق انشعاب دستگاه‌های خدمات رسان به صورت رایگان تامین شده است.
او با بیان اینکه ۹۰طرح در هفته بهزیستی افتتاح می‌شود، اظهارکرد: علاوه بر این طرح‌ها ۵۳مرکز مثبت زندگی با هدف تسهیل خدمات در تمامی مناطق شهری و روستایی استان قزوین تا هفته دولت راه‌اندازی می شود.
وارثی تصریح کرد: این مراکز به عنوان یک بهزیستی کوچک در تمامی مناطق استان قزوین خدمات رسانی می کنند تا آسیب‌های اجتماعی در کل استان کاهش یابد.
این مقام مسئول تاکید کرد: مرکز مداخله در بحران با همکاری اداره کل مسکن و شهرسازی و استانداری قزوین با اعتباری معادل ۱۳۰میلیارد ریال در قالب بازآفرینی شهری افتتاح می‌شود.
مدیر کل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: سه مرکز جامع ترک اعتیاد با رویکرد علمی و اقامت و خدمات سرپایی چهارماهه تا هفته دولت آغاز به کار می کنند.
وارثی به شناسایی ۲۸هزار معلول در استان قزوین اشاره کرد و گفت: ۹۰۰نفر از معلولان جسمی و حرکتی به صورت شبانه روزی از ۳۵مرکز، خدمات توانبخشی دریافت می‌کنند.

او به فعالیت ۲۳مرکز بهزیستی روزانه در سطح استان قزوین اشاره کرد و توضیح داد: ۹۲۰نفر به صورت روزانه از خدمات توانبخشی فیزیوتراپی، روانبخشی و مددکاری بهره می‌برند.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه ۲۲۱دانشجو، ۴۴۲خانواده دارای ضایعه نخاعی، ۲۵۶ خانواده دارای معلولان جسمی و حرکتی شدید تحت پوشش بهزیستی هستند، تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون پنج هزار و ۱۴۰نفر به عائله معلولان استان افزوده شده است که عمده این معلولیت‌ها به خاطر تصادفات جاده‌ای و برداشت غیر ایمنی محصولات زراعی و باغ‌ها بوده است.
وارثی در ادامه اضافه کرد: در همین مدت برای پیشگیری از معلولیت، ۱۸ هزار و ۴۲۰نوزاد غربالگری شده و همچنان غربالگری تنبلی چشم از ۱۵ تیرماه جاری تا سه ماه آینده ادامه دارد.
او اظهار کرد: ۱۵ هزار و ۸۵۱ نفر به مراکز مشاوره دولتی و غیردولتی بهزیستی قزوین مراجعه کردند که رشد آمار آن نشان می‌دهد دیدگاه جامعه نسبت به مشاوره ارتقا یافته است.
وارثی تصریح کرد: برخورداری هزار و ۳۸۴کودک از حمایت تحصیلی، چهار هزار و ۵۹۰ آموزش پیش از ازدواج، سه هزار و ۷۹۵ آموزش فرزند پروری، ارائه خدمات بهداشتی به ۷۲بیمار مبتلا به ایدز، مراجعه ۲۲۵نفر به مرکز تی سی (درمان اجتماع محور)، خدمات رسانی در قالب دادگاه درمان مدار و واگذاری ۱۳ کودک شیرخوار به خانواده‌ها از عمده اقدامات انجام شده در این سال‌ها است.
مدیر کل بهزیستی در خصوص خدمات رسانی به کودکان بدون سرپرست، توضیح داد: ۷۰۰خانواده قزوینی هم اکنون پشت نوبت تحویل فرزند هستند و ۴۹کودک پس از سن ۱۸سال با فراهم کردن اشتغال و مسکن به جامعه بازگشته‌اند.
۲۱ تیرماه به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده و شعار چهلمین سال بهزیستی «شفافیت، تحول خدمات و ارتقای سلامت اجتماعی در خانواده» است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1408370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =