۱ نفر
۱۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۵:۵۹

رسانه‌های اجتماعی، سلاحی قدرتمند برای کاهش استعمال سیگار در بین جوانان محسوب می‌شوند و به‌نظر می‌رسد وقت آن رسیده که فضایی برای پخش پیام‌های ضد استعمال سیگار از طریق ارتباطات زنده رسانه‌ای ایجاد شود.

ستاره سمائی: پژوهشگران استرالیایی اعلام کرده‌اند وسایل ارتباط‌جمعی موجود، مانند بیل‌بوردها و پیام‌های رادیویی، در دهه 1980 / 1360متوقف شده‌اند و ارتباط کمی با دنیای جوانی دارند و به همین دلیل، استفاده از این رسانه‌ها برای پیام‌رسانی در مورد مضرات استعمال دخانیات عملا فایده‌ای ندارد.

به گزارش تک‌وورلد، کریستین کارسون از محققان بیمارستان ملکه الیزابت در آدلاید گفت: «در مدارس، فشار گروه همسالان و جامعه باعث می‌شود جوانان بیشتر و بیشتر به سوی مصرف سیگار سوق پیدا کنند.»

کارسون در ادامه به این نکته هم اشاره کرد که در حال حاضر در قالب‌های جدید شبکه‌های اجتماعی، برچسب‌هایی دیده شده که افراد را تشویق می‌کند خود را غیر سیگاری معرفی کرده یا حتی اعلام کنند که علاقه‌ای به ارتباط با سیگاری‌ها ندارند!

این محقق در ادامه افزود: «اتفاقی که در شبکه‌های اجتماعی افتاده، درست خلاف چیزی است که در مدارس رخ می‌دهد؛ اما ما می‌دانیم که جوانان برای ارتباط با یکدیگر، روز به روز بیشتر به سمت شبکه‌های اجتماعی می‌روند؛ بنابراین می‌توانیم از این فرصت بیشترین بهره را ببریم.»

در حال حاضر محققان این بیمارستان قصد دارند فعالیت‌هایی برای جلوگیری از استعمال سیگار جوانان از طریق وسایل ارتباط‌جمعی انجام دهند.

50

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 140840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =