مقرری بگیران بیمه بیکاری در آذربایجان شرقی کاهش یافت

ایرنا نوشت: مدیر کل تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی گفت: به رغم شیوع بیماری کرونا، تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در این استان نسبت به زمان مشابه سال قبل به همت کارفرمایان و کارآفرینان کاهش داشته است.

جعفر سمساری روز پنجشنبه در دیدار با امام جمعه تبریز با ارائه گزارش عملکرد تأمین اجتماعی استان و قدردانی از همراهی شرکای اجتماعی در جهت ارایه خدمات به هنگام به ذینفعان،اظهار داشت: به رغم تمامی چالشها، سازمان تامین اجتماعی خدمات خود را در چارچوب قانون به بیش از نیمی از جمعیت استان ارائه داده است.

وی توسعه خدمات غیرحضوری در جهت کاهش تردد را از رویکردهای راهبردی سازمان تأمین اجتماعی در سال جاری عنوان کرد و افزود، حذف اعتبار درمانی، طرح پرونده الکترونیک، مشاهده سوابق بیمه شدگان، صدور گواهی کسر اقساط و ... از جمله مهمترین اقدامات سازمان در این حوزه است و با حذف دفترچه کاغذی و جایگزینی آن با نسخه نویسی الکترونیکی حلقه خدمات غیرحضوری تکمیل خواهد شد.

سمساری با اشاره به اقدامات سازمان تأمین اجتماعی استان در جهت بهبود فضای کسب و کار، از بخشودگی بالغ بر ۴۲ میلیارد  تومان از جرائم دیرکرد پرداخت حق بیمه در قالب بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب در سال گذشته خبر داد و افزود: ۸ هزار و ۶۶۵ فقره هم به جهت تسهیل پرداخت دیون کارگاههای مدیون گذشته تقسیط شده است.

وی امهال حق بیمه کارفرمایان، توسعه خدمات غیرحضوری، اعطای تسهیلات کمک هزینه بیکاری را از مهمترین اقدامات سازمان در زان شیوع بیماری کرونا دانست و گفت: اداره کل تأمین اجتماعی استان تا شکست کامل کرونا در کنار کارفرمایان و بیمه شدگان در راستای پایداری تولید و اشتغال خواهد بود.

اسماعیل مقدس پور، مدیر درمان تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه مدیریت درمان استان با دارا بودن ۲ بیمارستان با ۳۹۸ تخت فعال، یک پلی کلینیک، ۲ درمانگاه تخصصی و دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی در شهر تبریز و ۹ مرکز درمانی نسبت به خرید و ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به جمعیت استان، اقدام می کند تعداد بستری، جراحی، جراحی قلب و آنژیوگرافی انجام شده در مراکز درمانی ملکی استان را به ترتیب ۳۳ هزار و ۵۶۰، ۱۷ هزار و ۱۳۱، ۷۱۹ و ۴ هزار و ۶۲ مورد اعلام کرد  و افزود: در بخش درمان مستقیم بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مورد خرید خدمت از پزشکان و دندانپزشکان طرف قرارداد انجام شده است.

مدیر درمان تأین اجتماعی استان عملکرد هزینه ای مدیریت درمان در سال ۹۸ در بخش درمان مستقیم را بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان و در بخش درمان غیر مستقیم ۸۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: درمانگاه های عجبشیر، هشترود و ملکان در آینده نزدیک افتتاح خواهند شد و ایجاد پلی کلینیک در شهر جدید سهند و درمانگاه در شهرستان های صوفیان و بستان آباد و نیز بیمارستان ۳۲۷ تختخوابی تبریز در دستور کار بوده و به جد پیگیری می شود.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی نیز در این دیدار، با بیان اینکه نظام بیمه اجتماعی و بازنشستگی کشور به جهت دامنه شمول و گستردگی خود در مناسبات اقتصادی و اجتماعی جامعه نقش مهم و حایز اهمیت دارد، افزود سازمان تأمین اجتماعی در استان بیش از ۵۳ درصد جمعیت را تحت پوشش دارد و به عنوان یک نهاد مردم نهاد با اتکا به منابع حاصل از حق بیمه فعالیت می کند.

حسین فتحی اعلام کرد با در نظر گرفتن سایر صندوق ها، بیش از  ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی می باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1408507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =