پلمپ ۴۷ واحد صنفی متخلف شوشتر در گام دوم مبارزه با کووید-۱۹

دکتر نائب فدایی با اشاره به پلمپ ۲۵ مرکز تهیه ، توزیع و فروش مواد غذایی و ۲۲ مورد اماکن عمومی متخلف، از برخورد قاطع با واحدهایی که موازین بهداشتی را رعایت نمی کنند، خبر داد.

 به گزارش خبرآنلاین از شوشتر؛ معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر در سی و ششمین جلسه قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا گفت: از ابتدای گام دوم برنامه مبارزه با کووید-۱۹ تاکنون ، همکاران ما ۹۴ درصد از مراکز تهیه ، توزیع و فروش مواد غذایی را مورد بازدید قرار داده اند که در بازرسی ها مشخص شد ۸۰ درصد مراکز، پروتکل های گندزدایی و ۸۱ درصد موازین بهداشت و حفاظت فردی را رعایت می کنند.
 
وی با بیان اینکه ۸۹ درصد از مراکز تهیه ، توزیع و فروش مواد غذایی در سامانه اصناف ثبت نام کرده اند، اظهار داشت: در راستای صیانت از سلامت جامعه، ۱۲۳ مرکز متخلف را به دلیل عدم رعایت پروتکل های ابلاغی به مراجع قضایی معرفی کردیم که از این تعداد ۲۵ مورد تاکنون پلمپ شده اند .

 سلامت جامعه خط قرمز ماست و در این زمینه بدون مماشات و مسامحه با متخلفین برخورد خواهیم کرد.

 دکتر فدایی با اشاره به بازرسی ۷۳ درصد از اماکن عمومی افزود: ۴۲ واحد متخلف مربوط به اماکن عمومی از ابتدای اردیبهشت ماه  تاکنون به مراجع قضایی معرفی شده که از این تعداد ۲۲ مورد پلمپ گردیده است.  

خوشبختانه شاهد رعایت پروتکل های بهداشتی و حفاظت فردی در ۷۲ درصد از واحدهای مربوط به اماکن عمومی هستیم

 وی تصریح کرد: همکاران ما در واحد  بهداشت حرفه ای در راستای پیشگیری از ابتلای شاغلین به کرونا تعداد ۱۸۶۹ بازرسی انجام داده اند که نتیجه آن تاکنون،  پایش ۷۵ درصد از شاغلین شهرستان از نظر رعایت موازین بهداشتی بوده است.

 دکتر نائب فدایی افزود: با بررسی های انجام شده مشخص گردید که ۶۲ درصد از کارگاه های شهرستان فاصله اجتماعی را رعایت می کنند و ۸۴ درصد کارگاه هایی هستند که امکانات لازم را برای شستشو و ضدعفونی دست فراهم می کنند .

 وی در پایان عنوان کرد: ۱۹۴ مورد از کارگاه هایی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند تاکنون اخطاریه بهداشتی دریافت کرده اند و ۸ کارگاه را به دادگاه معرفی کرده ایم ؛ مطمئن باشید که با متخلفین به طور قاطع برخورد می کنیم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1409144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =