اختصاص ۲۴ میلیارد ریال برای اجرای طرح مروج سلامت در منطقه آزاد ماکو

ایرنا نوشت : مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: امسال برای اجرای طرح مروج سلامت در مدارس این منطقه ۲۴ میلیارد ریال اعتبار از محل درآمدهای سازمان هزینه می‌شود.

محمدرضا عبدالرحیمی روز دوشنبه در بیست و ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه مدارس و نظام آموزش و پرورش منطقه باید به عنوان الگو در سطح ملی و استانی معرفی شود، افزود: برای رسیدن به این مهم و حکمرانی مطلوب اسلامی، باید توسعه زیرساختی،  سخت افزاری و توسعه محتوا و نرم افزاری را بیشتر مد نظر قرار داد.

وی بیان کرد: در سال جاری، سه مدرسه جدید در روستاهای آداغان، قیرکندی و شهر یولاگلدی با اختصاص اعتبار بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال از سوی سازمان منطقه آزاد ماکو احداث می شود.

امام جمعه ماکو نیز در این جلسه به موضوع عدالت و توزیع منابع به صورت عادلانه تاکید کرد و گفت:‌  هر چیزی اگر در جایگاه خود قرار گیرد، عدالت است و اگر منابع در جایگاه خود قرار نگیرند، منجر به ظلم و فساد می‌شود.

حجت الاسلام محمد هاشمی ادامه داد: عدالت واقعی در سایه قانون می‌تواند محقق شود و انتظار داریم توزیع منابع در موضوعات فرهنگی،‌ اجتماعی و عمرانی به صورت عادلانه تقسیم شود.

در ادامه این جلسه گزارش مدیریت های آموزش و پرورش سه شهرستان،  بررسی درخواست‌های دریافتی در خصوص صدور مجوز تبدیل به احسن فضاهای آموزشی مازاد مدیریت های آموزش و پرورش سه گانه،  صدور مجوز تغییر کاربری فضاهای آموزشی دارای موقعیت تجاری مدیریت های آموزش و پرورش سه گانه از طریق کمیسیون ماده ۸ سازمان منطقه آزاد ماکو، راهکارهای ملزم کردن بانک ها و کارخانجات منطقه به پرداخت ۲ درصد عوارض و درآمدها به آموزش وپرورش و تصویب دستورالعمل مالی مدارس مورد بررسی قرار گرفت.

منطقه آزاد ماکو شامل شهرهای ماکو، شوط و پلدشت می باشد که در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1409882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =