باز هم قصه تکراری بازنشستگی داورزنی در فدراسیون والیبال

قصه بازنشستگی محمد رضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال وارد فاز جدیدی شده است. این بار سازمان اداری استخدامی کشور در تازه‌ترین تاکید به وزارت ورزش با مخالفت تصمیم مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش خواسته تا بازنشستگی رئیس فدراسیون والیبال اعلام شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ هرچند داستان بازنشستگی او تازگی ندارد .محمدرضا داورزنی که 29 آبان ماه  سال قبل با 26رای اعضای مجمع دوباره به فدراسیون والیبال برگشته  ،برای سومین بار حرف  بازنشستگی اش مطرح شده است.  اولین بار اردیبهشت ماه  بود که  سازمان بازرسی کل کشور قضیه  بازنشستگی او را مطرح کرد. همان موقع خودش گفته :« قانون خدمات کشوری درباره  سنوات خدمت و سن افراد برای بازنشستگی، ۳۰ سال خدمت و ۶۰ سال سن را عنوان کرده است. در این قانون اعلام نشده ۳۰ سال خدمت یا ۶۰ سال سن. 


 اگر فردی ۳۰ سال خدمت داشته باشد اما به سن ۶۰ سالگی نرسیده باشد، دستگاه مربوطه می تواند دو تصمیم را در مورد ش اتخاذ کند؛ او  را حفظ کند یا اینکه بازنشسته  اش کند. البته این را بگویم که در مورد مشاغل تخصصی با مدرک کارشناسی ارشد به بالا ۳۵ سال خدمت و ۶۵ سالگی ملاک است.» هر چند داورزنی هنوز  تا 60 سالگی دو سال دارد . همان موقع ژاله فرامرزیان معاونت نیروی انسانی  وزارت ورزش هم  با رد بازنشستگی داورزنی گفته :« من در مورد قانون صحبت می کنم که بر اساس آن آقای داورزنی بازنشسته به حساب نمی آید و مشکل قانونی ندارد. گذشته از همه اینها، وی از مدیران توانمند حوزه ورزش است و تجربه و مدیریت او می تواند کماکان کمک حال دستگاه باشد. داورزنی سال ها در ورزش مدیریت داشته و خدمات قابل توجهی هم ارائه کرده است. وزارت ورزش در هر شرایطی تابع قانون است و آن را در مورد همه اجرا می کند. »  رئیس فدراسیون والیبال  همان موقع هم گفته بود نامه ای برای بازنشستگی اش نگرفته است. البته همه حرفها هم درست  بود ، چرا که وزیر ورزش در لیست بازنشستگان وزارت ورزش که   سازمان اداری و استخدامی کشور برای وزیر فرستاده بود اسم  داورزنی هم بود اما سلطانی فر تنها با بازنشستگی ناصر پور علیفرد و جعفری روسای فدراسیونهای پرورش اندام و روستایی  عشایری موافقت کرد تا داورزنی که به قول خودش به حکم وظیفه به والیبال برگشته بود، در آن کارهایش را انجام دهد. اما دوباره دو ماه بعداز اینکه حرف و حدیث ها دراین مورد خوابید ، دوباره سازمان اداری و استخدامی بررفتن داورزنی تاکید دارد.

بیشتر بخوانید: خبر خوش برای والیبالی‌ها


رئیس فدراسیون والیبال آخرین بار 25 روز پیش درباره   بازنشستگی  اش گفته :« موضوع بازنشستگی به وزارت ورزش برمی‌گردد. قوانینی هست  که این قوانین به وزیر این اجازه را می‌دهد که نیرویی را تا ۶۵ سالگی حفظ کند. حالا  من ۵۹ سال دارم. درست است که نزدیک به ۳۹ سال سابقه خدمت دارم اما همان قانون به وزیر این اجازه را می‌دهد. موضوع سن تا ۶۵ سالگی همچنان وجود دارد. این از اختیارات وزیر است. همان وزیر به من گفته که به والیبال بروم. من هم  در حال انجام کار هستم.




 

قرار نیست من تا ابد رئیس فدراسیون والیبال باشم. به لحاظ مقررات بین المللی عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی هستم. اگر فدراسیون ایران نباشد تا ۷۲ سالگی می‌توانم در کنفدراسیون آسیایی و هیئت رئیسه جهانی حضور داشته باشم و الا نه اینجا ارث پدری ماست و نه قرار است مادام العمر در آن حضور داشته باشیم. توفیق داشتم ۳۸-۳۹ سال در خدمت مردم باشم. هر کجا قانون اجازه ندهد کار دیگری انجام خواهم داد. الزاماً نباید رئیس باشم. فکر و ایده داریم و می‌توانیم کار انجام دهیم. موضوع بازنشستگی در اختیار من نیست که بخواهم برخلاف قوانین کشور تصمیم بگیرم»
هرچند مهدی علی نژاد معاونت  امور توسعه و ورزش قهرمانی ، وزیر و علیرضا خسروی مدیرکل امور مشترک فدراسیونها دیروز هیچ جوابی به تماس های ما در این باره ندادند. اما محمد رضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال دیروز از نامه سازمان اداری و استخدامی کشور برای بازنشستگی اش بی خبر بود:« من  خبری از نامه ندارم.»

باید دید وزارت ورزش امروز چه واکنشی درباره این نامه نشان می دهد.   

252252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1410285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • CA ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    2 0
    البته فدراسیون ارث پدری ایشان نیست ولی ظاهرا ارث پدری پسرشان هست.