۶هزارهکتار از اراضی کشاورزی قزوین به زیر کشت گوجه‌فرنگی رفت

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جاری ۶۰۵۴هکتار از مزارع کشاورزی استان به کشت گوجه فرنگی اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ تورج بنیادی، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین پیش بینی کرد:  از این سطح میزان سطح زیر کشت حدود ۳۵۱هزار  تن محصول گوجه فرنگی برداشت شود.
او اظهار کرد: در راستای سیاست های وزارت متبوع مبنی بر مصرف بهینه آب کشاورزی و کاهش سطح زیر کشت محصولات پرآب بر، سطح ابلاغی استان در سال زراعی جاری ۷۲۵۰هکتار تعیین شده و بر همین اساس امسال ۶۰۵۴هکتار کشت شده است.
بنیادی تصریح کرد: این میزان سطح زیر کشت در سال زراعی جاری؛ نسبت به سال گذشته که ۷۹۹۳ هکتار بوده حدود ۱۹۳۹ هکتار (۲۴ درصد) کاهش یافته است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین؛ بالا رفتن قابل توجه هزینه‌های تولید و مقرون به صرفه نبودن قیمت خرید این محصول در سال گذشته را از جمله عوامل مؤثر در عدم تحقق کامل برنامه ابلاغی در سال زراعی جاری ذکر کرد که باعث کاهش فعالیت کشاورزان در راستای تولید این محصول شده است.
بنیادی به اهمیت اجرای سیستم های نوین آبیاری در مزارع کشاورزی اشاره کرد و افزود:  با به کارگیری سیستم‌های نوین آبیاری از جمله آبیاری تیپ به میزان ۵۲۲۹ هکتار که ۸۶ درصد سطح کشت گوجه فرنگی استان را شامل می‌شود، استان قزوین توانسته در راستای کاهش سطح زیر کشت محصولات زراعی پرآب بر ، افزایش عملکرد در واحد سطح و همچنین کاهش مصرف آب کشاورزی در هکتار گامهای خوبی را بردارد.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به فعالیت کشاورزان پیشرو و با تجربه در استان در راستای کشت محصول گوجه فرنگی، پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری شاهد افزایش متوسط عملکرد این محصول در واحد سطح به دلیل کاربرد ارقام اصلاح شده و مراقبتهای به زراعی مؤثرتر باشیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1410485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =