شناسایی ۱۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان چهارمحال وبختیاری

طی ۲۴ ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست ۱۶ مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید ۱۹ که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.

به گزارش خبرآنلاین از چهارمحال وبختیاری : رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت : طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۴۱ نفر با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند و ۴۶ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.
دکتر مجید شیرانی افزود ،طی ۲۴ ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست ۱۶ مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید ۱۹ که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.

به گفته وی:هم اکنون ۹۴ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۶۹ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

وی با اظهار تاسف گفت  :   طی ۲۴ساعت گذشته، یک مورد فوتی جدید ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در استان گزارش شد و مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری به ۶۷ نفر رسید.

شیرانی گفت  : هم اکنون ۱۷ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.


گفتنی است ، ثبات نسبی در شیوع بیماری کرونا شکننده و برای تداوم آن نیازمند ادامه همکاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی، بویژه استفاده همگانی از ماسک هستیم.

 تمامی افراد در این روزها مشکوک به بیماری کرونا تلقی می شوند لذا حفظ فاصله ایمن با یکدیگر، استفاده از ماسک و رعایت سایر نکات بهداشتی در ارتباط با دیگران ضروری است.

 به لحاظ میزان شیوع بیماری کووید ۱۹ در شهرستان های استان با در نظر گرفتن درصد جمعیت، به ترتیب شهرستان های شهرکرد، فارسان، بروجن و لردگان نسبت به سایر شهرستان ها دارای بیشترین موارد ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ هستند.

 پس از پیک اول بیماری کرونا در فروردین ماه ۹۹ شاهد سیر نزولی آن در اردیبهشت ماه بودیم و مجدداً در اواسط خردادماه امسال پیک دوم بیماری را تجربه نمودیم.

 با توجه به نوسانات تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ بطور روزانه، ملاک قضاوت میزان شیوع بیماری و شدت انتشار آن، آمارهای هفتگی است.

 پس از شدت یافتن میزان شیوع کرونا در استان طی هفته های اخیر، در چند روز گذشته شاهد ثبات نسبی آمار مبتلایان و افت خیلی خفیف آن بودیم که ماحصل رعایت پروتکل های بهداشتی بود.

  پس از افزایش شیوع بیماری کرونا در هفته های اخیر تعدادی از کادر پزشکی و بهداشتی درگیر بیماری شدند که بسیار نگران کننده بود اما با رعایت شدید پروتکل های بهداشتی شرایط به خوبی کنترل شد.

 استان دارای بیمارستان اختصاصی درمان کرونا نیست و کل کادر درمانی در تمامی شهرستان ها درگیر درمان مبتلایان به این بیماری هستند و این امر موجب خستگی مضاعف پرسنل و کادر درمانی و عدم امکان چرخش پرسنل مانند کادر درمانی بیمارستان های استان های بزرگ و پر جمعیت کشور شده است.

 پرسنل خدوم بهداشتی، درمانی، اداری، خدماتی بدون منت و با تمام وجود و انگیزه و ایمان به مردم ارائه خدمت می نمایند.

 امید است مردم با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی به کنترل بیماری کرونا و قطع زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹ کمک نمایند.

 رعایت فاصله گذاری فیزیکی و هوشمند با جدیت بیشتر و استفاده از ماسک، ضرورت اجتناب ناپذیر این روزها و روزهای آینده است.

 یکی از ساده ترین، عملی ترین و موثرترین راه مقابله کرونا استفاده همگانی از ماسک است و نوع آن در درجه دوم اهمیت قرار دارد.

 با توجه به ضرورت استفاده از ماسک، زدن ماسک نشانه شخصیت، اعتماد به نفس و مسئولیت پذیری و عدم استفاده از آن نشانه عدم پایبندی به تعهدات اجتماعی است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1410502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =