شکایات میلیونی از یک سازمان در دیوان عدالت اداری

مهر نوشت: مدیرکل دفتر امور حقوقی سازمان تأمین اجتماعی گفت:سالانه حدود ۱۳ هزار شکایت در مورد افزایش مرخصی زایمان از تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری کشور مطرح می شود.

عمران نعیمی در خصوص پرونده‌هایی که علیه سازمان تأمین اجتماعی در دیوان عدالت مطرح می‌شود، گفت: در صورتی که اعتبار کافی برای اجرای قوانین به ما داده شود، می‌توانیم ۲۰ هزار پرونده علیه سازمان را حل و فصل کنیم.

وی افزود: در برخی موارد علت طرح شکایت در دیوان به دلیل بار مالی است که تأمین نشده مانند مرخصی زایمان که حدود ۱۳ هزار شکایت از سازمان تأمین اجتماعی به دلیل افزایش مرخصی ۹ ماهه زایمان است.

مدیرکل دفتر امور حقوقی سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: عمده شکایت‌ها به نفع شاکی صادر می‌شود و ما نیز به اعتبار رأی مرجع قضائی، بار مالی آن را تأمین می‌کنیم اما دولت اعتباری در این خصوص به ما نمی‌دهد بنابراین ما از محل اعتبار برنامه‌های جاری تأمین اجتماعی به این پرونده‌ها رسیدگی و آنها را حل و فصل می‌کنیم.

نعیمی در پاسخ به این سوال که آیا دولت این اعتبار را پرداخت خواهد کرد یا خیر افزود: تنها کاری که ما انجام می‌دهیم این است که به عنوان بدهی دولت این موارد را که پرداخت می‌کنیم ثبت کنیم تا هر وقت دولت قصد پرداخت بدهی خود را داشت این موارد نیز اضافه شود.

نعیمی در مورد بیشترین موارد شکایت از سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه ۳.۵ میلیون بازنشسته تحت پوشش سازمان داریم گفت: به همین دلیل موارد زیادی از شکایت‌ها مربوط به بیمه بازنشستگان، احکام حقوقی، سنوات و اعتراضاتی در خصوص تعیین حقوق و دستمزد و … می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همچنین ۱۴ میلیون نفر بیمه شده اصلی تحت پوشش داریم، افزود: این افراد برای تعیین سابقه خود و اینکه ماه‌هایی از سال حق بیمه برایشان محاسبه نشده و تعیین حقوق واقعی آنها و ادعای سابقه، مشکلاتی خواهند داشت.

مدیرکل دفتر امور حقوقی سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارگاه داریم، گفت: به دلیل تأخیر در پرداخت حق بیمه کارگران، شکایت‌هایی نیز در طول سال در این زمینه به دیوان عدالت اداری انجام می‌شود.

47231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1411701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =