تخلف ۴۲ میلیاردی یک بانک‌ دولتی در استان گلستان کشف شد

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از کشف تخلف ۴۲ میلیارد ریالی در یکی از بانک‌های دولتی استان گلستان توسط بازرسان این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از گرگان : علی‌اصغر اصغری اظهار داشت: در پی شکایت یک واحد تولیدی علیه یکی از بانک‌های دولتی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان گلستان مبنی بر تخلف احتمالی گرانفروشی، موضوع به سازمان صمت استان ارجاع و در دستور کار بازرسان این سازمان قرار گرفت.

وی گفت: در پی مراجعه بازرسان این سازمان به واحد مورد نظر و پس از بررسی‌های مکرر تخلف گرانفروشی در محاسبه اعطای تسهیلات ارزی این بانک دولتی محرز و پرونده تخلف این واحد به ارزش ریالی ۴۲ میلیارد و ۳۷۵ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۶۸۰  ریال در حق دولت و شاکی تشکیل و جهت صدور رای نهایی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

اصغری همچنین با اشاره به اهمیت عملکرد بانک‌ها و شیوه‌های نوین بانکداری در جامعه، ایجاد حس اعتماد در میان دارندگان حساب را از وظایف اصلی بانکداری دانست و از تمامی مدیران بانک‌ها در استان خواست تا با رعایت دقیق قوانین نظام بانکی و محاسبات دقیق سود و زیان حساب مشترکان خود از ایجاد هرگونه بی‌اعتمادی و نارضایتی در شهروندان جلوگیری کنند.

این مقام مسئول در ادامه بازرسان این سازمان را حامیان اصلی حقوق مصرف کنندگان دانست و افزود: در صورت مشاهده هرگونه تخلف مطابق قانون با واحد متخلف و فرد خاطی برخورد خواهد شد.

وی همچنین از تمامی شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف احتمالی در این زمینه مورد را سریعا از طریق سامانه ۱۲۴ به بازرسان این اداره اطلاع دهند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1411921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =