هشدار جدی آقای وزیر به صادرکنندگان متخلف در بازار ارز

رحمانی فضلی گفت: برای جبران عقب‌ماندگی‌های موجود در بازگشت ارز اولویت در تعامل با تولیدکنندگان و صادرکنندگان با روش‌های اقناعی است، اما برخوردهای قانونی برای صیانت از منافع عمومی اجتناب ناپذیر است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ در پنجاه و سومین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی رئیس ستاد، پیشگیری از تشدید و تقویت امواج منفی در فضای رسانه‌ای و روانی مرتبط با عرصه اقتصاد را رویکرد اصلی و تمرکز فعالیت ستاد برشمرد.

در این جلسه  وزیر کشور پس از استماع گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی از روند تامین کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید در کشور با تاکید بر اهمیت ادامه تلاش‌ها در این عرصه گفت: اطمینان داریم که هیچ مشکلی در تامین اقلام اصلی مورد نیاز مردم وجود ندارد.

در این جلسه پس از گزارش بانک مرکزی در خصوص شرایط بازار ارز، وزیر کشور با مرور چهار عامل کاهش صادرات نفت، مشکلات موجود در روند ورود منابع ارزی کشور به داخل، کاهش حجم و قیمت اقلام صادراتی به دلیل رکود حاصل از شیوع بیماری کرونا و همچنین عدم بازگشت بخشی از منابع ارزی حاصل از صادرات به کشور، به عنوان عوامل اقتصادی منجر به تلاطم موجود در بازار ارز، گفت: علاوه بر مدیریت هر یک از این عوامل اقتصادی و تلاش در جهت بهبود شرایط آن، بانک مرکزی باید با مسببین فضاسازی‌های تبلیغاتی که درصد تشدید و تحریک فضای روانی موثر بر بازار ارز است، به شدت مقابله کند.

اولویت در تعامل با تولیدکنندگان و صادرکنندگان با روش‌های اقناعی است

رحمانی فضلی در همین زمینه با مرور گزارش‌های ارائه‌شده برای جبران عقب‌ماندگی‌های موجود در بازگشت ارز حاصل از صادرات و تاکید بر اهمیت و ضرورت به نتیجه رسیدن این تلاش ها، وی خاطرنشان کرد: اولویت در تعامل با تولیدکنندگان و صادرکنندگان با روش‌های اقناعی است، اما برخوردهای قانونی برای صیانت از منافع عمومی اجتناب ناپذیر است.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در بخش دیگری از این نشست با اشاره به برخی چندگانگی‌ها در ارائه اخبار و اطلاعات عرصه اقتصادی گفت باید با اتخاذ گفتمان واحد و ساماندهی گفتارهای رسانه‌های صاحبان تریبون‌های مختلف از بروز چندگانگی اظهارات مسئولان و در پی آن تشنج فکری در جامعه پیشگیری کنیم.

رحمانی‌فضلی با اشاره به سهم و نقش عوامل اقتصادی و عوامل روانی ارتباطی در بروز احساس و ادراک عدم ساماندهی کشور با مرور برخی مصادیق واقع شده در چند هفته اخیر، به اهمیت دقیق شناخت اقدامات مخرب بیرونی در این عرصه پرداخت و خواستار روشنگری موضوع برای مردم از سوی رسانه‌ها شد.

وزیر کشور در ادامه همین بحث وی با یادآوری حساسیت‌های به جای مردم نسبت به اصل انقلاب اسلامی، رهبری و امنیت کشور خاطرنشان کرد: رسانه‌ها از جمله صدا و سیما در تشریح و تبیین واقع‌بینانه و عالمانه جنگ روانی صاحبان ثروت و قدرت در دنیا علیه ملت ایران، اطمینان خاطر مردم را تسهیل و به آرامش جامعه کمک کنند.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1412464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =