جایزه 5میلیون دلاری پمپئو برای یک مقام ونزوئلا

ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد، ایالات متحده علیه "مایکل خوزه مورنو پرز"، رئیس دیوان عالی ونزوئلا، تحریم‌هایی وضع کرده و برای اطلاعاتی که به دستگیری او بیانجامد، ۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.

خبرگزاری "اسپوتنیک"، مایک پمپئو در این باره اظهار کرد: امروز، تحت برنامه جرم سازمان‌یافته فراملی، برای اطلاعاتی که به دستگیری یا محاکمه مایکل خوزه مورنو پرز بابت شرکت در جرم سازمان‌یافته فراملی بیانجامد، جایزه‌ای تا سقف ۵ میلیون دلار تعیین می‌کنم. من همچنین مورنو و همسرش را بابت دست داشتن در فساد قابل توجه، مجرم اعلام می‌کنم.

 

پمپئو همچنین پرز را متهم کرد که در ازای تغییر نتیجه پرونده‌های کیفری و مدنی در ونزوئلا، پول یا اموالی را به عنوان رشوه دریافت کرده است.

پمپئو در این باره تشریح کرد: مورنو پرز در ازای اقدامات قضایی، مانند هدایت قاضی‌های دادگاه بدوی برای آزادی برخی مدافعان خاص یا رد برخی پرونده‌های به‌خصوص در بیش از ۲۰ دادرسی، رشوه دریافت کرده است. او همچنین در شکایت فدرالی که در ۱۲ مارس ۲۰۲۰ (۲۲ اسفند) در ناحیه جنوبی فلوریدا علیه او تشکیل شد، به پولشویی مرتبط با دریافت رشوه متهم شده است.

وزیر امور خارجه آمریکا خاطرنشان کرد: دپارتمان خزانه‌داری آمریکا، در مه ۲۰۱۷ مورنو پرز را در لیست تحت پیگرد تعیین ویژه ملی بنا بر دستور اجرایی ۱۳۶۹۲ مربوط به ونزوئلا، قرار داد.

با سخنان امروز پمپئو، به طور قطع ورود مورنو پرز و همسرش به آمریکا، غیرمجاز است.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1412986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =