«اتوپیای آمریکایی» فیلم افتتاحیه جشنواره تورنتو ۲۰۲۰

مهر نوشت: جشنواره فیلم تورنتو نسخه سینمایی از یک نمایش مشهور برادوی به نام «اتوپیای آمریکایی» را به عنوان فیلم افتتاحیه دوره ۲۰۲۰ خود برگزید.

چهل‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو با نمایش فیلم «اتوپیای آمریکایی» به تهیه‌کنندگی اسپایک لی آغاز می‌شود.

این فیلم نسخه سینمایی از یک نمایش پرفروش برادوی به کارگردانی دیوید بایرن است.

در حالی که این گردهمایی سینمایی برای عاشقان فیلم متفاوت با ۴۴ دوره قبلی خود و در دوران شیوع ویروس کرونا قرار است برگزار شود، این رویداد به صورت ترکیبی از برنامه‌های فیزیکی و مجازی شکل می‌گیرد. بسیاری از استودیوها و عوامل سازنده فیلم‌ها نیز به صورت خصوصی به دست‌اندرکاران این رویداد گفته‌اند که به دلیل مشکلات سفر در دوران پاندمی امکان حضور در این جشنواره را نخواهند داشت.

نمایش «اتوپیای آمریکایی» در برادوی در پاییز ۲۰۱۹ با استقبال زیادی روبه رو شد و تا فوریه ۲۰۲۰ نیز نمایش آن ادامه یافت. اسپایک لی کار تولید این نمایش تئاتر هادسون را برعهده داشت.

فیلمی که از این نمایش تهیه شده قرار است پاییز امسال از طریق شبکه اچ‌بی‌او دیده شود.

این فیلم ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور) به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره تورنتو دیده می‌شود و همان روز برای نخستین بار از این شبکه کابلی هم دیده می‌شود.

این انتخاب فستیوال تورنتو همچنان به معنی سالی پر موفقیت برای اسپایک لی است که تابستان امسال درام «۵ قطره خون» را هم در نتفلیکس به نمایش درآورد. وی اسکار ۲۰۱۸ را برای نوشتن فیلمنامه «بلک‌کلنزمن» کسب کرد.

این فیلم دربرگیرنده ترانه‌های آلبوم سولو بایرن در سال ۲۰۱۸ هم خواهد بود.

در این نمایش بایرن ۶۸ ساله همراه ۱۱ بازیگر دیگر ترانه می‌خوانند و می‌رقصند و یک حرکت جمعی پرانرژی را به نمایش می‌گذارند.

جوانا ویسنته مدیر اجرایی و از روسای جشنواره تورنتو با صدور بیانیه‌ای گفت: این فیلم شاد مخاطبان را به یک سفر موسیقایی درباره گشادگی، خوش‌بینی و ایمان به بشریت می‌برد. وی افزود: به ویژه در زمانی که جهان پر از عدم اطمینان است، ما مشتاقیم تا یک شب پرهیجان را با مخاطبان خود سهیم شویم.

۲۵۸۲۴۵
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1413073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =