آیا افزایش ابتلا و مرگ ومیر جوانان در اثر افزایش قدرت انتقال کروناست؟

ویروس کرونا هنوز برای بشر ناشناخته است و هر روز ابعاد، علائم و رفتار جدیدی از این ویروس کشف می‌شود. بعد از گذشت ۵ ماه هنوز میزان زیادی از شناخت ما از این ویروس بر پایه حدس و گمان است و تلاش می‌شود تا حقیقت این ویروس کشف شود. در همین رابطه برخی ممکن است دلیل تغییر رفتار ویروس در موج دوم کرونا را افزایش قدرت انتقال ویروس بدانند.

به گزارش خبرآنلاین، با وجود این، متخصصان معتقد اند که  قدرت انتقال بیماری فاکتورهای مختلفی دارد و نمی‌توان آن را تنها به خود ویروس نسبت داد و رفتارهای اجتماعی هستند که سلامت جامعه را می‌سازند.

«میزان رعایت بهداشت توسط افراد، تراکم جمعیت در خانه‌ها و محل کار و شرایط محیطی و رفتاری و... همه عواملی هستند که تعیین کننده میزان قدرت انتقال اند؛ یعنی در حالتی که افراد فاصله را رعایت می‌کنند، ماسک می‌زنند و جمعیت کمتری در یک فضا وجود دارد، طبیعتا قدرت انتقال کمتر می‌شود.»

این را دکتر فرشید رضایی، متخصص عفونی و کارشناس بیماریهای نوپدید در مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر به خبرآنلاین می‌گوید و ادامه می‌دهد: جوانان بیشتر فوت نمی‌کنند و این بیماری در جوانان کشنده‌تر نشده است و برای نتیجه گیری در این رابطه باید به آمار معتبر مراجعه کرد، جوانان جمعیت بیشتری نسبت به سالمندان و کودکان دارند و همین باعث شده تا میزان ابتلا و بیماری در این گروه بیشتر به چشم بیاید.

او ادامه می‌دهد: بیماری در ایران با آنچه در دنیا اتفاق می‌افتد متفاوت نیست؛ یعنی بالای هفتاد تا هشتاد سال گروه آسیب‌پذیرتری هستند و بعد با کاهش سن، میزان خطری که متوجه افراد است، کمتر می‌شود؛ با این وجود بیماری در هر گروه سنی می‌تواند به حالت شدید بروز کند و موجب مرگ شود و صرف جوان یا کودک بودن از ابتلای شدید به بیماری جلوگیری نمی‌کند اما احتمال بروز چنین اتفاقی کمتر است.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1413294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =