واحدهای تولیدی در تملک بانک‌ها  به صاحبانشان بازمی‌گردد

رئیس سازمان صمت استان قزوین گفت: بانک‌ها ۵۷واحد تولیدی راکد را تملک کرده‌اند که درصدد بازگرداندن آن‌ها به صاحبانشان هستیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ عزیزاله افضلی، رئیس سازمان صمت استان قزوین گفت: بانک‌ها ۵۷واحد تولیدی راکد را تملک کرده اند که با همکاری دستگاه‌های اجرایی درصدد بازپس گیری و احیای این واحدها هستیم.
افضلی افزود: موضوع راکد شدن فعالیت‌های واحدهای تولیدی بررسی می‌شود و اگر این رکود به علت مشکلات بانکی باشد با معرفی اعتبارات جدید، این مشکلات برطرف می‌شود.
او با بیان اینکه برخی از واحدهای راکد مشکلات منابع مالی، تأمین مواد اولیه، مدیریت و یا بهسازی و نوسازی دارند، اضافه کرد: پیش از حضور مسئولان استان در واحدهای تولیدی در روزهای چهارشنبه، کارشناسان سازمان صمت مشکلات این واحدها را احصاء می‌کنند و اگر این مشکلات در استان حل نشود از طریق وزارت خانه پیگیری می‌شود.
به گفته رئیس سازمان صمت، تاکنون استاندار از ۲۴واحد تولیدی راکد بازدید کرده که تاکنون مشکلات ۷۰درصد از این واحدها برطرف شده است.
افضلی افزود: ۱۰ درصد از این واحدها علیرغم معرفی به بانک‌ها نمی‌توانند ضمانت‌های لازم را ارائه کنند که این دسته از واحدها هم در آینده تعیین تکلیف می‌شوند.
او بیان کرد: برخی از صنایع پس از ۴۰سال با هدف افزایش بهره وری و کاهش قیمت تمام شده محصول صادرات محور باید بهسازی و بازسازی شوند که این کار به کندی پیش می‌رود.
رئیس سازمان صمت گفت: در دیداری که سرپرست وزارت صمت از استان داشت، مقرر شد ضرورت‌ها و نیازهای واحدهای تولیدی از خارج کشور تأمین شود و ماه آینده به صورت منسجم‌تر رسیدگی شود.

او به موضوع توسعه معادن در استان نیز اشاره کرد و گفت: استان قزوین در حوزه صنایع معدنی و تولید شیشه و سرامیک وضعیت مطلوبی نسبت به سایر استان‌ها دارد، اما باید واحدهای تبدیلی در کنار معادن برای ایجاد ارزش افزوده احساس شود.
رئیس سازمان صمت افزود: باید واحدهای صنعتی در استان مستقر شوند که بتوانند مواد معدنی موجود در استان را به کالای صادراتی تبدیل کنند.
به گفته افضلی، تعارضات میان مردم مناطق مختلف استان، روند بهره برداری از معادن استان را کند کرده است و باید با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، سرمایه گذاران معدن در سراسر کشور را برای سرمایه گذاری در استان جذب کنیم.
او گفت: واحدهای تبدیلی خوبی در استان وجود دارند که این تعداد واحد نیازهای استان را برآورده نمی‌کنند و اگر صنایع تبدیلی به بخش کشاورزی کمک نکنند، هیچگاه بخش کشاورزی شکوفا نخواهند شد.
رئیس سازمان صمت استان افزود: هنوز نتوانسته ایم بازاریابی خوبی برای محصولات استان قزوین داشته باشیم و امسال قصد داریم رایزنی با ۱۵ کشور همسایه از جمله چین و هند را در دستور کار قرار دهیم.
به گفته این مقام مسئول، هر کشوری سلیقه خاصی در بسته بندی محصولات دارد و باید با مطالعه بازارهای هدف نسبت به صادرات محصولات کشاورزی و صنعتی استان به این کشورها اقدام کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1414061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =