اوج‌گیری ‌کرونا در ‌شهرستان‌های جنوبی استان فارس / لارستان با وضعیت قرمز ‌پزشک متخصص عفونی ندارد

با وجود اوج‌گیری ‌کرونا در ‌لارستان و شهرستان‌های جنوبی استان فارس و قرار گرفتن این مناطق در فهرست قرمز کووید ۱۹، متأسفانه در شهرستان لارستان متخصص بیماری‌های عفونی وجود ندارد.

به گزارش خبرآنلاین از شیراز : با شروع موج دوم کرونا، مدت‌هاست که مهمان ناخوانده، سمج و منحوس کرونا در شهرستان‌های جنوبی فارس و به ویژه لارستان جا خوش کرده و روزهاست که این مناطق به لحاظ تعداد مبتلایان و فوتی‌ها در وضعیت هشدار یا قرمز قرار دارند.

شیوع گسترده کرونا در لارستان باعث شده تا علاوه بر افزایش چشمگیر مرگ و میر و تعداد مبتلایان به ویروس کووید ۱۹، متأسفانه شاهد ابتلای جمع زیادی از کادر درمان در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان باشیم به طوری که در هفته گذشته چند پزشک و پرستار در این خطه جان خود را براثر بیماری از دست دادند.

ابتلای کادر درمان حتی به تنها پزشک متخصص عفونی فعال در لارستان هم رحم نکرد و این مهم باعث جدایی موقت این پزشک از محیط شغلی شده و اکنون بیمارستان‌های لارستان از این متخصص محروم است.

در همین زمینه بهزاد رضایی رئیس بیمارستان امام رضا(ع) لار  ارتباط بالا رفتن تعداد فوتی‌ها در لارستان با نبود متخصص عفونی در شهرستان را رد کرد و گفت: به هیچ عنوان حتی به اندازه یک درصد این عامل را در افزایش مرگ و میر موثر نمی‌دانم.

وی با بیان اینکه  در حال حاضر ۴ همکار تخصص داخلی در بیمارستان لارستان از زیرمجموعه‌های تخصص داخلی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان باکیفیت‌ترین دانشگاه علوم پزشکی کشور فارغ التحصیل شده‌اند و  در حال حاضر در حوزه بیماری‌های عفونی تسلط کامل و کافی دارند، افزود:  اینکه موضوع افزایش فوتی لارستان ناشی از نبود متخصص عفونی بدانیم اصلا طرز فکر صحیحی نیست و نحوه درمان بر اساس پروتکل‌های کشوری است که با کل کشور فرقی نمی‌کند.

رضایی با اذعان به اینکه برای تخصیص پزشک عفونی از طریق فرمانداری و دانشکده علوم پزشکی نامه نگاری متعددی به شیراز به عنوان قطب و نیز به وزارت بهداشت صورت گرفته است، تصریح کرد: با توجه به ۳ رشته‌ای که بار سنگین بیماری کرونا بر روی دوش آنهاست نامه نگاری متعددی انجام داده و خواسته‌ایم نیروی متخصص عفونی، داخلی و بیهوشی به مجموعه اضافه شود. 

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه در حال حاضر همکاران داخلی و بیهوشی ما با فشار سنگین بر دوش می‌کشند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۳ بخش  «آی سی یو» فعال در سطح بیمارستان امام رضا(ع) لار داریم که پوشش آنها به آسانی میسر نیست و واقعا همکاران ما ایثار می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه با توجه به وجود زیر ساخت حوزه گوارش در دانشکده علوم پزشکی لارستان و نیز در بیمارستان امام رضا(ع) لارستان بسیار پیگیری کرده‌ایم که یک فوق تخصص گوارش به عنوان یک نیروی ثابت به این مجموعه اختصاص یابد، ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان‌های جهرم و فسا دارای دانشگاه علوم پزشکی همچنین دارای دانشجوی پزشکی هستند وزارتخانه اولویت را به آنها داده و این مورد به لارستان اختصاص پیدا نکرد. 

وی یادآور شد: برای سهمیه پزشک در رشته‌های مختلف امسال پیگیری‌های زیادی شده است و امید می‌رود امسال شاهد حضور فوق تخصص گوارش در لارستان باشیم.

بحث نبود متخصص عفونی در لارستان به اینجا ختم نشده و در جلسه اخیر اعضای شورای اسلامی شهر لار با محمدحسین کریمی به عنوان رئیس دانشکده علوم پزشکی نیز به عنوان یک موضوع مهم بر آن تأکید شد.

در این جلسه رئیس شورای اسلامی شهر لار ضمن تشکر از کادر درمانی لارستان در ارائه خدمات به بیماران و شهروندان، گفت: باتوجه به افزایش مبتلایان و آمار بالای فوت‌شدگان که باعث نگرانی شدید شهروندان شده است، لزوم کنترل بیشتر اماکن عمومی، مجتمع‌های تجاری و ادارات دولتی و نظارت بیشتر در اجرای پروتکل‌های وزارت بهداشت در درمان بیماران کرونایی وکاهش تعداد مبتلایان ضروری است.

سیدعبدالمهدی میرپوربا تأکید بر بروزرسانی روش درمان و داروها، خواستار پیگیری لازم جهت جذب بودجه بیشتر از وزارتخانه بهداشت و درمان و تلاش و پیگیری مستمر درخصوص اعزام پزشک متخصص بیماری عفونی به بیمارستان امام رضا(ع) لار شد.

همچنین هریک از اعضای شورای اسلامی شهر لار نیز در خصوص عدم وجود متخصص بیماری عفونی در بیمارستان امام رضا(ع)، لزوم توجه به آمار  فوت شدگان در یک ماهه اخیر و همچنین نگرانی شهروندان در این خصوص هشدار دادند.

اعضای شورای شهر لار با تأکید بر توجه بیشتر به ارائه خدمات به بیماران خاص به منظور جلوگیری از مراجعه به شهرهای همجوار، از مسئولان خواستند با ارائه تدابیری باتوجه به وضعیت قرمز استان فارس، در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تلاش کنند.

همچنین سیدعبدالمهدی میرپور رئیس شورای اسلامی شهر لار و عبدالرحیم مقیمی رئیس شورای اسلامی شهرستان لارستان طی نامه‌ای از رئیس دانشگاه علوم پزشکی فارس خواستار اعزام پزشک متخصص عفونی برای بیمارستان لار شدند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1415033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =