روند افزایشی ابتلا به کرونا در گلستان؛ مردم در اعیاد پیش‌رو پروتکل‌ها را بیشتر رعایت کنند

معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به قرمز بودن وضعیت کرونایی در استان گفت: متأسفانه بروز بیماری در استان همچنان در حال افزایش است به جز دو سه شهرستان از جمله آق قلا که روند افزایشی کمی کند شده است.

به گزارش خبرآنلاین از گلستان : ناهید جعفری  اظهار داشت: با اینکه چند هفته‌ای است که شهروندان بیش از گذشته پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند اما هنوز اثرات آن بر روی کاهش موارد ابتلا مشاهده نشده است.

وی گفت: متأسفانه بروز بیماری در استان همچنان در حال افزایش است به جز دو سه شهرستان از جمله آق قلا که روند افزایشی کمی کند شده است.

جعفری با ابراز نگرانی از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم در اعیاد قربان و غدیر خاطرنشان کرد: اگر مردم مانند تعطیلات خردادماه رعایت نکنند شاید جای امیدواری نباشد که بتوانیم این روند صعودی را کاهش دهیم.

وی به مردم توصیه کرد: از حضور در هر مکان مسقف شلوغی خودداری کنند، ماسک بزنند و در صورت ضرورت از منزل خارج شوند.

رئیس مرکز بهداشت استان با بیان اینکه مشخص نیست این بیماری تا چه زمانی با ما خواهد بود، از مردم خواست تعارف و رودربایستی با همدیگر را کنار بگذارند و اگر مراسم عروسی یا هر مجلسی دیگری دعوت می‌شوند، به صورت تلفنی تبریک یا تسلیت بگویند و از حضور در مراسمات خودداری کنند.

وی گفت: همانطور که مردم در ایام نوروز در خانه ماندند و به دید و بازدید نرفتند در اعیاد پیش رو هم لازم است همین رویه را داشته باشند.

جعفری درباره عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی برخی واحدهای صنفی بیان داشت: به رغم اینکه نظارت‌های خود را تشدید کردیم اما آنقدر نیرو نداریم که بخواهیم همه واحدها را نظارت کنیم برای همین از ظرفیت اتاق اصناف و اتحادیه‌ها باید استفاده کنیم. برقراری گشت‌های مشترک با نیروی انتظامی، تعزیرات، اتاق اصناف و غیره نیز در دستور کار قرار دارد و در صورت مشاهده تخلف حتما برخورد می‌شود.

وی از مردم خواست تخلفات و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به شماره ۳۱۵۰ اطلاع‌رسانی کنند تا بلافاصله به آن رسیدگی شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1415777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =