۶۵ هزار خانوار گلستانی از کمک‌های مومنانه ستاد اجرایی امام(ره) برخوردار می‌شوند

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گلستان با اشاره به اجرای دومین مرحله رزمایش همدلی و احسان در استان گفت: ۶۵ هزار خانوار نیازمند از کمک‌های مومنانه ستاد برخوردار می‌شوند.

به گزارش خبرآنلاین از گرگان : مهدی سلمان‌زاده ظهر امروز در جلسه هماهنگی مرحله دوم رزمایش همدلی و احسان اظهار داشت: پیش از اینکه مرحله دوم کمک مومنانه آغاز شود، حدود ۱۵ روز قبل با کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مرحله دوم رزمایش همدلی و احسان را در استان آغاز کردیم.

وی گفت: قرار است در این مرحله ۱۳۰ هزار قطعه مرغ و ماهی بین خانواده‌های نیازمند توزیع شود که تا به‌ حال ۱۵ روز گذشته در فاز نخست ۲۸ هزار خانواده این کمک‌های مومنانه را دریافت کردند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان افزود: در این فاز قرار است بسته‌های مواد پروتئینی بین ۳۲ هزار و ۵۰۰ خانوار توزیع و در فاز بعدی نیز به همین تعداد خانواده کمک خواهد شد.

وی با بیان اینکه محوریت توزیع این بسته‌های مواد پروتئینی با ائمه جمعه شهرها است، گفت: برای توزیع این بسته‌ها از ظرفیت ۲۰۰ گروه جهادی و بسیجی، فعالان اجتماعی و سمن‌ها و خیریه‌ها استفاده شده است.

سلمان‌زاده بیان داشت: فاز دوم این مرحله از رزمایش همدلی و احسان از عید غدیر در استان آغاز می‌شود.

وی گفت: در این مرحله به خانواده‌هایی که در حاشیه شهرها سکونت دارند یا معیشت آنان به علت شیوع کرونا دچار مشکل شده، توجه بیشتری شده است. با هماهنگی که با برخی نهادها و سازمان و حتی شهرداری داشتیم به برخی رانندگان آژانس‌های تلفنی، پیک‌ موتوری‌ها، رانندگان سرویس مدارس، کارگران ساختمانی و غیره این بسته‌ها اهدا شده است.

به گفته مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان برای این مرحله از رزمایش همدلی و احسان ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برآورد اعتبار شده و برای اینکه کمکی به تولیدکنندگان استان شود، همه مواد موردنیاز از تولیدکنندگان گلستانی خریداری می‌شود.

وی یادآور شد: در مرحله نخست رزمایش همدلی و احسان همزمان با ماه مبارک رمضان ۱۷ هزار بسته کمک معیشتی به ارزش ۵ میلیارد تومان بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده بود.

سلمان‌زاده همچنین خاطرنشان کرد: به مناسبت عید قربان نیز روز گذشته با مشارکت مرکز نیکوکاری مصلی گرگان، موکب حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) و کمیته امداد امام ۲۰۰ رأس گوسفند تهیه و قربانی کردیم که از روز گذشته تاکنون بین ۳ هزار خانوار نیازمند توزیع شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1416857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =