۰ نفر
۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴
چهار طرح گردشگری در همدان تصویب شد

معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: موافقت‌نامه اصولی چهار طرح گردشگری در این استان تصویب و صادر شد.

به گزارش خبرآنلاین همدان ؛ علیرضا قاسمی در گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: در راستای تسهیل روند سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، درتیر ماه سال جاری چهار موافقت اصولی با حجم سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد تومان برای طرح‌های گردشگری استان صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: از این طرح‌ها ۲ مورد مجتمع گردشگری و یک طرح سفره خانه سنتی ملایر و یک طرح مجتمع گردشگری در شهرستان همدان است که به تصویب رسید.

قاسمی اضافه کرد: بعد از اجرا و بهره‌برداری از این طرح‌ها، زمینه اشتغال۵۳ نفر در این استان فراهم می شود.

وی گفت: سال گذشته نیز ۵۳ موافقت اصول جهت ایجاد تاسیسات گردشگری استان صادر شد.

قاسمی ادامه کرد: با راه اندازی و بهره برداری از طرح های یادشده برای ۲۵۰ نفر در استان اشتغال ایجاد می شود.

لازم به ذکر است، استان همدان با یک هزار و ۸۰۰ آثر تاریخی به عنوان پایخت تاریخ و تمدن ایران معرفی شده است.

آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه، گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی و آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران داخلی و خارجی قرار می گیرد.

سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان نیز از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران این استان است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1417343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =