کرونا بار دیگر اسپانیا را به دردسر انداخت

ایرنا نوشت: با اوج‌گیری شیوع ویروس کرونا در اسپانیا، میزان مبتلایان در این کشور طی ماه گذشته هشت برابر شده و به بیش از سه هزار مبتلا در یک روز رسیده است.

 نشریه اسپانیایی اِل موندو در تازه ترین گزارش خود، از اوج گیری شیوع ویروس کرونا با بیش از سه هزار مبتلا در یک روز خبر داد.

شرایط اضطراری ناشی از ویروس کرونا در اسپانیا و اوج گیری دوباره کووید ۱۹، همچنین مشکلات هماهنگی بین وزارت بهداشت و جوامع خودمختار، دولت این کشور را ناگزیر از ایجاد دبیرخانه دولتی بهداشت کرد. دبیرخانه جدید که هنوز مشخص نیست  چه کسی مدیریت آن را بر عهده خواهد داشت، مسئولیت دارد تا در ارتباط مستقیم با مشاوران بهداشتی، به شکل اساسی هماهنگی و همکاری لازم بین بخش‌های دولتی بهداشتی را فراهم آورد.

این نشریه در گزارش روز شنبه خود نوشت: میزان مبتلایان روزانه در اسپانیا طی ماه گذشته،  هشت برابر شده است و از ۳۸۸ نفر به بیش از ۳۰۰۰ نفر رسیده است.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت این کشور، در ۲۴ ساعت گذشته، بالغ بر ۲۸۸ هزار و ۵۲۲ نفر و مرگ و میر ناشی از آن در یک روز بیش از ۳۱ نفر اعلام شده است.

براساس به روز رسانی تارنمای وردمترز، تاکنون بیش از ۲۸ هزار نفر در اسپانیا از کرونا جان باخته‌اند و شمار مبتلایان کشور ۳۳۵ هزار و ۶۰۲ نفر می‌باشد.

شمار کل مبتلایان جهان بیش از ۱۸ میلیون نفر بوده و شمار فوتی‌های ثبت شده بالغ بر ۶۹۳ هزار نفر اعلام شده است.

311311
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1417617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    7 10
    در ۲۴ ساعت گذشته، بالغ بر ۲۸۸ هزار و ۵۲۲ نفر و مرگ و میر ناشی از آن در یک روز بیش از ۳۱ نفر اعلام شده است. آمار را نگاه کنید اینجا 2 هزار نفر شناسایی میشوند 200 نفر میمیرند
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      7 1
      کم چرت بگو !