۰ نفر
۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
تست‌های جدید کرونا به کمک انگلیس آمد

ایرنا نوشت: مت هنکاک وزیر بهداشت انگلیس روز دوشنبه گفت که تست های تازه ۹۰ دقیقه ای، دستیابی کشورش را به توانایی اجرای روزانه نیم میلیون آزمایش ویروس کرونا تا پایان اکتبر، سریع تر و ساده تر می کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن؛ هنکاک افزود: میلیون ها بسته تست کووید – ۱۹ که می تواند ویروس کرونا را در مدت ۹۰ دقیقه تشخیص و ردیابی کند، در ماه های آینده برای بالابردن ظرفیت به بیمارستان ها، آسایشگاه ها و آزمایشگاه های تشخیص پزشکی در اختیار آنان قرار داده خواهد شد.

این بسته ها شامل پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تست دی ان ای و ۴۵۰ هزار پد نمونه برداری اجرای تست است.

به گفته هنکاک، انگلیس در مسیر اجرای روزانه نیم میلیون تست تا پایان اکتبر قرار دارد، اما تا آن هنگام فناوری هایی مانند اینها، رسیدن به این هدف را تسهیل می کند.

 به گزارش ایرنا؛ به رغم دانسته‌های ناچیز بشر در برابر نادانسته‌های ویروس عجیب کرونا، رقابت جهان در رقابت دستیابی و تولید دارو و واکسن کووید-۱۹ و امیدها برای ریشه کن شدن این بیماری از یک سو و نگرانی‌ها از احتمال توزیع ناعادلانه این واکسن میان کشورهای مختلف از سوی دیگر، به چالش سیاسی دولتمردان و دغدغه ملت‌ها تبدیل شده است.

با گذشت حدود هفت ماه از ثبت نخستین موارد ابتلا به کووید-۱۹ در جهان، ناشناخته‌های ویروس عجیب کرونا هنوز برای ما بسیار است؛ اینکه چرا تاثیر آن بر مردان بیشتر است، چرا علائم بیماری در کودکان خفیف‌تر است، آیا پادتن‌های افراد مبتلا پس از بهبودی موجب ایمنی آن‌ها می شود یا خیر، آیا ایده مصونیت گروهی در مقابل این بیماری همه‌گیر عملی است یا خیر،  آیا ایمنی پس از واکسن ۱۰۰ درصد است، آیا واکسن کرونا مثل واکسن آنفلوانزا هر سال باید تکرار شود و صدها سوال دیگر که ذهن پرسشگر پژوهشگران در سراسر جهان به دنبال یافتن پاسخ‌های آنان است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1417625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =