‍ نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی اصناف استان چهارمحال وبختیاری  تشدید می شود

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: نظارت بر رعایت صحیح پروتکل‌های بهداشتی در اصناف، ادارات،بانکها، نهادها و مراسمات جشن و ترحیم در استان تشدید شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی استانداری، اقبال عباسی در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا افزود: بی‌شک هر زمان که نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضعیف شود، تبعات و پیامدهای آن را چند هفته بعد در افزایش تعداد بیماران بستری و سرپایی خواهیم دید.

وی ادامه داد: وظیفه مسئولان، حفظ سلامت مردم است که یکی از راه‌های ایفای صحیح این مسئولیت نظارت دقیق و صحیح بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

عباسی با بیان اینکه هر مدیری موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مجموعه خود است، تصریح کرد: چنانچه در بازرسی‌ها مشخص شود که مدیری در این خصوص کوتاهی کرده است به تخلفات اداری معرفی می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری، نظارت بر مراسمات عروسی و ختم را بسیار مهم دانست و گفت: نظارت بر این مراسم‌ها متولی ندارد اما باید در این خصوص تدبیری اندیشید تا افرادی که اقدام به برگزاری عروسی کرده و سلامت خود و اطرافیانشان را به خطر می‌اندازند، پاسخگو باشند.

عباسی با اشاره به  سخنان مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری آیین‌های ماه محرم امسال، تصریح کرد: مقام معظم رهبری حجت را بر همگان تمام کردند و با توجه به سخنان ایشان ، هر تصمیمی در ستاد ملی کرونا در این رابطه گرفته شود، این استان نیز تصمیمات را اجرا خواهد کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: آموزشگاه‌های علمی تحت نظر آموزش و پرورش می‌توانند فعالیت خود را با ۵۰ درصد ظرفیت و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی آغاز کنند، همچنین رستوران‌ها می‌توانند با ۵۰ درصد ظرفیت به مردم خدمات ارائه دهند، اما آرایشگاه‌های زنانه هم‌چنان تعطیل است

عباسی در پایان با تاکید بر تقویت اجرای طرح مواسات مومنانه، یادآور شد: اقشار آسیب‌پذیر باید در این طرح مورد حمایت قرار بگیرند

طبق گزارش تیم‌های بازرسی و نظارت ستاد استانی کرونا، سه دستگاه جهاد کشاورزی، تامین اجتماعی و آموزش و پرورش بهترین عملکرد را در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خود اختصاص دادند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1417781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =