لوکاشنکو: روسیه می‌ترسد که بلاروس را از دست دهد

ایسنا نوشت: رئیس جمهوری بلاروس بابیان اینکه روسیه می‌ترسد که بلاروس را از دست بدهد گفت: روسیه همواره هم‌پیمان کشورش در سایه هر رهبری باقی خواهد ماند.

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس در پیامی به پارلمان و مردم در مینسک گفت: روسیه همواره نزدیک‌ترین هم‌پیمان ما بوده و باقی خواهد ماند، حال هرکسی در بلاروس یا روسیه در قدرت باشد.

وی عنوان کرد: این مساله به صورت عمیق در داخل ملت‌های ما رخنه کرده و این به رغم آن است که روسیه روابط برادرانه خود را با ما به روابط شراکتی تغییر داده است. تمامی این‌ها بی‌فایده است.

لوکاشنکو اظهار کرد: روسیه می‌ترسد که ما را از دست بدهد، چراکه در واقع هم‌پیمانان واقعی مثل ما برایش باقی نمی‌مانند.

وی ادامه داد: غرب اخیراً توجه بسیاری را به ما نشان می‌دهد. چین امیدوار است که دوستش بلاروس روی ثبات ببیند.

رئیس جمهوری بلاروس تاکید کرد که کشورش با کسی خصومت ندارد و سیاست‌ خارجه این کشور چندجانبه و قابل پیش‌بینی است.

از سوی دیگر، لوکاشنکو گفت که ضرورتی برای برگزاری همه‌پرسی در کشور طی پنج سال آتی پیرامون تغییر قانون اساسی وجود دارد.

وی در برنامه‌های انتخاباتی خود گفت: با تغییر بلاروس، ما نیز تغییر کرده‌ایم. آمادگی بلاروسی‌ها برای برعهده گرفتن مسؤولیت‌شان نسبت به سرنوشت کشور مشخص است و میزان این مسؤولیت را خود مردم تعیین خواهند کرد. اما این امر بر اساس قانون خواهد بود. نه در خیابان‌ها و میدان‌ها، بلکه از طریق روند روابط قانونی. ما باید با قانون اساسی آغاز کنیم.

لوکاشنکو همچنین از ورود به عصر ناآرامی‌های ژئوپلیتیک جهانی خبر داد.

وی گفت که مسؤولان کشورش در آینده‌ای نزدیک تمام تلاش خود را خواهند کرد تا استقلال بلاروس که بر خرابه‌های امپراتوری شوروی بزرگ ایجاد گشت، حفظ و تقویت شود.

رئیس‌جمهوری بلاروس گفت که کشورش حامی ثبات بوده و پنجره‌ای به سمت شرق و غرب است.

لوکاشنکو عنوان داشت که باید تمام تلاش ممکن صورت بگیرد تا تفاوت‌ها در سیاست خارجی بر دوستی ملت‌هایی که تمایل به همزیستی در حسن همجواری در این اراضی در قلب اروپا دارند، تاثیر نگذارد.

وی گفت که استقلال بلاروس بهایش سنگین بود به همین دلیل ساکنان کنونی این کشور باید آن را حفظ کرده و آن را به نسل‌های آتی انتقال دهند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1418045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =