هاشمی طبا: رئیس جمهور آینده اصولگرا یا اصلاح طلب نباشد /رئیس جمهور نمی تواند تئوریسین اقتصاد باشد

معاون رئیس جمهور در دولت سازندگی گفت: رئیس جمهور نباید یک چهره سیاسی یا اقتصادی باشد اما هم سیاست و هم اقتصاد را بفهمد.

مصطفی هاشمی طبا، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با خبرآنلاین درباره ویژگی های کاندیدای ریاست جمهوری در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: همه کاندیداها باید برنامه و سابقه اجرایی حاکی از توانایی داشته باشند و با صراحت با مردم سخن بگویند.     

>>>> بیشتر بخوانید؛

>>>> رئیس جمهور ِ۱۴۰۰، یک سیاستمدار معروف است یا اقتصاددان ناشناخته؟

هاشمی طبا به این سوال که با توجه به مشکلات اقتصادی امروز کشور آیا رئیس جمهور در انتخابات آینده چهره سیاسی دارد یا اقتصادی، پاسخ داد: رئیس جمهور نباید یک چهره سیاسی یا اقتصادی باشد اما هم سیاست و هم اقتصاد را بفهمد. زیرا رئیس جمهور نمی تواند تئوریسین اقتصاد باشد اما باید توانایی جمع بندی نظریه هایی را که به می گویند را داشته باشد. 

وی همچنین افزود: همچنین یاران سیاسی که جهت گیری خاصی دارند نباید داشته باشد. بلکه بینش سیاسی داشته باشد اما وابسته به حریان خاصی نباشد. اگر رئیس جمهور بعدی فارغ از ۲ جریان اصلاح طلب و اصولگرا باشد، بهتر است. البته ما کاندیدایی با این ویژگی ها را در شرایط فعلی نداریم و افرادی هم که هستند کمتر این مشخصات را دارند.   

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان آنکه در انتخابات مردم به کاندیداهای تکراری رای می دهند اما دوست دارند چهره جدید بیاید؛ گفت: همیشه به این صورت بوده است که مردم خواستار یک چهره جدید بودند، اما در آخر به کاندیداهای تکراری رای دادند چرا که او را می شناختند.  

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1418046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =