۲ نفر
۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
در زمینِ «تحریف» بازی نکنیم

در ۴۰ سالی که از عمر انقلاب و نظام می گذرد، همواره دشمنان سعی و تلاش کردند تا به نظام جمهوری اسلامی ایران آسیب برسانند.

تلاش اصلی آمریکا، اسرائیل و حامیانشان براین بوده است که با تحریم های حداکثری مردم را از حاکمیت ناراضی کرده و فاصله و شکافی بین مردم و مسئولان بیندازند و آنان را نسبت به حاکمیت دلسرد کنند. 

سیاهنمایی، شایعه سازی و تحریف های اخیر نیز در همین راستا قابل تفسیر است. البته پخش شایعات و دروغ علیه مسئولان نظام، مسئله جدیدی نبوده و از اول انقلاب وجود داشته است و نحوه مقابله با آنهاست که مهم است و اهمیت دارد.

این روزها نیز فضای مجازی گسترش یافته و شبکه های فارسی زبانی مانند ایران اینترنشنال و بی‌بی‌سی با پشتوانه مالی اسرائیل، عربستان و آمریکا کمر همت بسته و در تلاش هستند تا در کنار تحریم های حداکثری، پایبندی و اعتقاد مردم خصوصا نسل جوان نسبت به نظام را تضعیف کنند.

تلاش آنها این است که مردم نسبت به مسئولان بی اعتماد شده و مردم را در برابر حاکمیت قرار بدهند تا زمینه اعتراضات فراهم شود. اما با بصیرت مردم و آگاهی مسئولان دلسوز آنان به اهداف خود نرسیده و نخواهند رسید.

در این میان متاسفانه برخی چهره ها و طیف های سیاسی داخلی خواسته یا ناخواسته در آتش توطئه دشمنان می دمند. ضرورت دارد در چنین شرایطی سیاسیون و مسئولین بیشتر مراقب گفتار و اعمال خود باشند. 

از سوی دیگر برای جلوگیری از تحریف حقایق و واقعیات علاوه بر اطلاع رسانی درست و افزایش آگاهی مردم باید برای معضل معیشت مردم و کنترل قیمت های افسارگسیخته تلاش کرد و با مفاسد اقتصادی مبارزه کرد و اجازه نداد دشمن از این گونه مسائل سوءاستفاده کند.

 سران قوا نیز نقش اساسی را باید ایفا کنند و در مسیر خنثی کردن توطئه دشمنان همپا و هم گام یکدیگر باشند. این روزهای کشور همکاری و اتحاد همه سیاسیون و قوا را می طلبد.

* عضو جامعه روحانیت مبارز و نماینده ادوار مجلس

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1418852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =