کاهش ۴۷درصدی تلفات جاده‌ای در استان قزوین

آصفی گفت: به دلیل استقرار پایگاه امداد جاده ای در نقاط حادثه خیز و کاهش زمان حضور نیروهای امدادی، تلفات جاده ای استان قزوین ۴۷درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ دکتر "حسن آصفی" مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین به مناسبت روز خبرنگار از دفتر خبرگزاری "خبرآنلاین" در استان قزوین و نشریه "فروردین امروز" دیدار کرد.
در این دیدار صمیمانه دکتر آصفی در پاسخ به وضعیت امدادی جمعیت هلال احمر در استان قزوین گفت: متاسفانه به دلیل کمبودهای اعتباری از نظر لجستیکی در استان شاهد رشد و توسعه چشمگیری در زیرساخت ها نیستیم ولی با برنامه ریزی و استفاده بهینه از امکانات موجود بسیاری از کمبودها جبران شده است.
آصفی در ادامه با بیان اینکه تردد در جاده های استان قزوین در سه سال اخیر دو برابر شده است افزود: با این افزایش، تعداد تصادفات و حوادث جاده ای هم در استان دو برابر شده است که با برنامه ریزی مناسب و هماهنگی با دیگر دستگاه های امدادرسان، پایگاه های امداد جاده ای هلال احمر در نقاط حادثه خیز استان مستقر شده اند و این روند باعث کاهش زمان رسیدن خودروهای امدادی به مکان تصادفات به حدود شش دقیقه شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر توضیح داد: این فرآیند باعث شد که تعداد تلفات جاده ای در استان قزوین به ۴۷درصد کاهش پیدا کند که این دستاوردی بزرگ برای هلال احمر و دستگاه های امدادی است.
آصفی ادامه داد: آموزش فرهنگ امداد و نجات به اقشار مختلف جامعه می تواند بسیاری از تلفات و آسیب ها را کاهش دهد و در همین زمینه جمعیت هلال احمر استان قزوین در زمینه آموزش کمک های اولیه و امدادی به خانواده ها متمرکز شده است و به دنبال تحقق شعار هر خانواده یک امدادگر است.
وی به گسترش خدمات هلال احمر در روستاها برای مواقع بحرانی اشاره کرد و گفت: با رایزنی های صورت گرفته با مدیرکل امور روستایی و شهری استانداری در نظر داریم در هر روستا یا مرکز دهستان یک خانه هلال که بهره‌مند از نیروی آموزش دیده و امکانات اولیه است را تجهیز کنیم.
آصفی همچنین در این دیدار بر اهمیت نگاه نقادانه مطبوعات تاکیدکرد و گفت: برای پیشرفت جامعه باید فرهنگ نقدپذیری خصوصا بین مدیران ارتقا یابد.
آصفی در این دیدار، شجاعت و از خودگذشتگی خبرنگاران و روزنامه نگاران واقعی را به عنوان موتور محرک برای پیشرفت جامعه برشمرد و تصریح کرد: مطمینا نقدکردن هزینه هایی هم دارد ولی باید نقد سازنده را همه افراد جامعه از جمله صاحبان قدرت و مدیران پذیرا باشند.
در این دیدار دکتر نگار صدریا مدیر روابط عمومی و ملاحسینی کارشناس روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قزوین حضور داشتند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1420073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =