واکنش روحانی به پیشنهاد ترامپ برای توافق با ایران ظرف ۴ هفته

رئیس جمهور در جلسه امروز هیأت دولت به پیشنهاد دونالد ترامپ درباره توافق با جمهوری اسلامی ایران ظرف ۴ هفته واکنش نشان داد.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیأت دولت در واکنش به اقدامات اخیر آمریکا علیه ایران و همچنین پیشنهادات مطرح شده از سوی ترامپ برای توافق با ایران، اظهار داشت: آمریکا از برجام بیرون آمد به امید آنکه ما و اروپا هم خارج شویم که نشد. آنان علیه ایران در لهستان کنفرانس برگزار کردند، در شورای امنیت در سال ۹۷ تشکیل جلسه دادند و هر ۱۴ عضو با رییس جمهوری آمریکا مخالفت کردند و این یک اتفاق تاریخی در سازمان ملل است.

در همین رابطه بخوانید؛

پاسخ های صریح روحانی به مخالفان طرح گشایش اقتصادی

وی تصریح کرد: دیروز هم آمریکا قطعنامه‌ای برای ضربه زدن به برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ ایجاد کرده که ما امید فراوان داریم که طرح آمریکا شکست بخورد و بار دیگر انزوای آمریکا در جهان دیده شود اما واکنش ما هم در صورت تصویب احتمالی آن مشخص است. اگر چنین طرحی به تصویب برسد به معنای نقض فاحش و آشکار برجام است و عواقب آن بر عهده کسانی است که در این زمینه تلاش می‌کنند.

روحانی گفت: اگر شما واقعا می‌خواهید با ملت ایران توافق کنید و مشکلات را حل کنید پس چرا امروز این کار را نمی‌کنید؟ چرا امروز دشمنی می‌کنید؟ چرا توافق را به فردای انتخابات موکول می‌کنید؟ این نشان می‌دهد شما راست نمی‌گویید. نشان می‌دهد که شما به هیچ عهد و پیمانی وفادار نیستید و این ماجرای ما با دولتی است که در آمریکا مستقر است. از روزی که آمده است مدام شکست خورده و مدام با ایران دشمنی کرده است.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1420843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =